Het lijkt me een goed idee om wat forumregeltjes op te stellen. Bijvoorbeeld over wat niet mag, en wat juist erg op prijs gesteld wordt. Jullie snappen vast wel wat ik bedoel ;)
Wil je goede reacties geven moet je eerst goed leren spellen.

Mijn punt is dat het niet nodig is voor het maken van regels voor problemen die niet veel voorkomen. De vergissing dat grote forums strenge regels hebben werkt andersom: ze hebben al veel bezoekers - dus meer problemen - dus meer regels om ze te reguleren.

Meer regels betekend niet perse een beter forum. Misschien een beleid met meer begeleiding naar goede vragen, maar echte regels zijn er tot nog toe niet geweest.. en ik vind dat de admins het tot nogtoe best afkunnen zonder om de thread naar een bordje met regels te hoeven wijzen.

Mijn insteek is: de minder regels de beter. De minder regels, de minder er geroepen wordt: regels zijn regels, en hoe meer ruimte voor de admins om ZELF na te denken over of iets wel of niet kan per situatie, of thuishoord zonder dat dit vooraf door is vastgelegd voor elk toekomstig geval.

Grtz,

Adje
Je kan het ook zo doen want je hebt gelijk echt problemen zijn er niet .
Als je regels hanteert, wordt de sfeer op het forum veel grimmiger... En van die bReEzEr-fans houden zich er toch niet aan, en gaan lopen schelden tegen moderators die hen wijzen dat ze niet volgens de regels handelen.
Zoals Arend al zei, is het veel beter zonder regels, zodat administrators en moderators zelf na kunnen denken.

Wel een goed idee is het om een goede, complete FAQ te maken, waar echt alle standaard-dingetjes in staan. Veel leden hier (en dan vooral de beginners die 'onzinnige' vragen stellen) weten niet eens dat er hier een FAQ bestaat... Die moet dus meer onder de aandacht komen...

Reageren