Ik heb altijd van die vage vragen in mijn hoofd... nu heb ik weer een vraag en dat is:

Hoe hebben de makers van de pc etc zo'n apparaat leren rekenen?

ze zullen het heus niet allemaal eerst zelf hebben berekend (lijkt me)

Maar hoe hebben ze het dan gedaan? Zoals bij een mens kan ook niet want die ziet na een tijdje een handigheid..

HOE HEBBEN ZE DAT GEDAAN?

PS: Al staat ie verkeerd of iets dergelijks verplaats/verwijder dit topic dan... tis alleen om een antwoord te hebben en om iets te hebben waar je over na moet denken...
In 1623 bouwde Wilhelm Schickard de eerste automatische rekenmachine maar deze was niet programmeerbaar. Pas 200 jaar later kwam Charles Babbage met het ontwerp van een programmeerbare computer. Pas in 1938 kwam Konrad Zuse met de eerste mechanische computer. De Colossus was de eerste elektronische computer ontwikkeld door Tommy Flowers en werd eind 1943 in gebruik genomen door de britten om geheime codes te kraken. De eerste ‘echte’ computer was een volledig werkende en programmeerbare Z3 van Zuse, een 1000 kilogram en 4000 watt gebruikende superrekenmachine, ontwikkeld aan het begin van 1940.
@Arjan: Weet jij ook ergens geen antwoord op. Netjes hoor.
Al heel lang voor Jezus te aarde kwam was er al een computer. Het telraam.

(dit is het enige dat je moets weten na 3 jaar ICT onderwijs op school)
SanThe schreef op 01.06.2006 22:27
@Arjan: Weet jij ook ergens geen antwoord op. Netjes hoor.

Je bent betweter en je weet hoe google werkt of niet :P
bits en bytes

8 4 2 1
0 0 0 1
0 0 0 1+
0 0 1 0
Allemaal wiskundig: programmeer de formules in de computer, en de computer rekent het zelf wel uit, want de uitkomsten zijn voorspelbaar?

Zoiets?
De makers hebben de computer niet leren rekenen. Ze hebben gewoon alle rekenkundige bewerkingen omgezet naar het binaire stelsel en die instructies kunnen door een processor uitgevoerd worden.
Arjan ís een computer dat weet je toch, zit nu zn eigen stamboom op te noemen ^_^

Reageren