Ik heb altijd van die vage vragen in mijn hoofd... nu heb ik weer een vraag en dat is:

Hoe hebben de makers van de pc etc zo'n apparaat leren rekenen?

ze zullen het heus niet allemaal eerst zelf hebben berekend (lijkt me)

Maar hoe hebben ze het dan gedaan? Zoals bij een mens kan ook niet want die ziet na een tijdje een handigheid..

HOE HEBBEN ZE DAT GEDAAN?

PS: Al staat ie verkeerd of iets dergelijks verplaats/verwijder dit topic dan... tis alleen om een antwoord te hebben en om iets te hebben waar je over na moet denken...
wes schreef op 02.06.2006 08:42
..... zit nu zn eigen stamboom op te noemen ^_^

Hahahahahaha
hee sinds wanneer werkt spraak herkenning zo goed?

En kan ie ook zelf surfen?

Da's kanp :P
en toch had de computer 50 jaar eerder uitgevonden kunnen worden:(

stukje uit m'n reader:
Tegelijkertijd met de ontwikkeling van de rekenmachines ontwikkelde Jacquard het weefgetouw dat gestuurd werd door ponstkaarten. Babbage maakte van deze ontwikkeling gebruik bij zijn ontwerp voor de automatische rekenmachine, rond 1800. Zijn machine werd de 'Analytical Engine' genoemd. De technologische ontwikkelingen waren in die tijd nog niet zo ver gevorderd waardoor de machine niet gemaakt kon worden.

De rekenmachine zou al volgens hetzelfde principe van de huidige computer werken en mag daarom de eerste (en enige..) mechanische computer genoemd worden. Het apparaat zou instructies en gegevens krijgen van een invoerorgaan. Deze invoer werkte met ponskaarten (dus met nullen en enen). De gegevens uit de ponsharten zouden terechtkomen in een geheugen en vervolgens verwerkt worden volgens een programma. De resultaten waren te zien op afleesvenstertjes, het uitvoerorgaan. het is toen helas bij één ontwerp gebleven. In 1993 is de machine ter gelegenheid van een herdenking toch nog gebouwd. En.. hij werkt! Door de ontdekking van de elektriciteit konden de ideeën van Babbage uitgewerkt worden.
Jan Koehoorn schreef op 02.06.2006 03:12
De makers hebben de computer niet leren rekenen. Ze hebben gewoon alle rekenkundige bewerkingen omgezet naar het binaire stelsel en die instructies kunnen door een processor uitgevoerd worden.

En een computer kan enkel optellen voor zover ik weet... :)
een computer is in principe hardstikke dom...
het kan alleen maar 1tjes en nullen lezen..
egter..
de verwerking ervan is weer hardstikke slim en computers verwerken iets heel veel sneller...

zodra de computer bijvoorbeeld ook letters kan gaan lezen krijg je dus het motto:
de computer gaat over de mens regeren.
Laatst zag ik een mooi voorbeeldje van instructies voor computers toen ik begon met het leren van Assembly.

03 C3

Is bijvoorbeeld "computertaal" voor tel de waarde in het extended BX register op bij de waarde van het extended AX register en sla het op in EAX.

Erg cool dat dat alles met getalletjes kan.
Maar het is ook best logisch aangezien unicode/ASCII/whatever letters met getalletjes verbind zodat wij alles hier kunnen lezen :)
Assembly was vroeger natuurlijk al een "vriendelijke" vorm van programmeren, nadeel was dat het lang duurde voordat je het onder de knie had, daarnaast had iedere processor weer een andere instructieset waardoor je een assembly-programma weer moest verbouwen...de hogere programmeertalen die hierna kwamen losten dit probleem op.

Reageren