Ik ben op zoek naar een scriptje dat weer kan geven wie er op mijn site "on line" is...
Heb in MysQl een tabel aangemaakt. De bedoeling is dat de online status met behulp van deze tabel kan weergegeven worden.
Indien user de site verlaat, dan moet deze uit de tabel verwijdert worden.
Bedankt bij voorbaat
Jozef
Dat is inderdaad het probleem,
Ik ben al een beetje met javascript gaan experimenteren maar ben niet ver geraakt,
Op de een of andere manier denk ik dat ik een PHP scriptje in een Javscript moet integreren, maar dat is juist mijn probleem...
Je zou een script kunnen maken dat laat zien wie er in de laatste 5 minuten online zijn,, en als die 5 minuten dan voorbij zijn, word het script weer 'gestard' en controleert of hij 'connectie' kan maken met een gebruiker. Zo niet, staat hij niet bij de 'wie is online' groep.
Hallo Ton,
Mijn bedoeling is wel dat ik de namen van diegenen die online zijn kan weergeven.
De bezoeker moet eerst ingelogd zijn. Het inlogscript heb ik al gemaakt.
Zoals reeds gezegd, inloggen is een actieve bezigheid. Uitloggen ook, als ze het doen. Maar de meeste mensen sluiten gewoon de browser. Je kun met JavaScript wel testen of iemand een pagina verlaat (met onunload) maar niet of iemand echt zijn browser afsluit.
Ik ken het script niet wat Ton als voorbeeld liet zien, maar als hij de users kan tellen, moet het ook niet al te moeilijk zijn (met een beetje PHP-kennis, dat wel) om ervoor te zorgen dat ook wordt weergegeven welke users hij telt.
$online = mysql_query("SELECT id,naam,laatst_online,lvl FROM leden WHERE UNIX_TIMESTAMP(now())-UNIX_TIMESTAMP(online) < $time") or trigger_error (mysql_error());
while($onlinev = mysql_fetch_assoc($online)){
switch($onlinev['lvl']) {
case 1: $gebruikersnaam = '<span class="user">'.$onlinev['naam'].'</span>'; break;
case 2: $gebruikersnaam = '<span class="moderator"><b>'.$onlinev['naam'].'</b></span>'; break;
case 3: $gebruikersnaam = '<span class="admin"><b>'.$onlinev['naam'].'</b></span>'; break;
case 99: $gebruikersnaam = '<span class="banned"><b>'.$onlinev['naam'].'</b></span>'; break;
default: $gebruikersnaam = '<span class="user">'.$onlinev['naam'].'</span>'; break;
}