Ik ben op zoek naar een scriptje dat weer kan geven wie er op mijn site "on line" is...
Heb in MysQl een tabel aangemaakt. De bedoeling is dat de online status met behulp van deze tabel kan weergegeven worden.

Indien user de site verlaat, dan moet deze uit de tabel verwijdert worden.
Bedankt bij voorbaat
Jozef
ik doe het zo:

een gebruiker logt in;
zijn id + tijd + ip + pagina komt in de tabel

per pagina dat iemand opent kijk hij of dit id al in de tabel staat, zoniet er ook insteken, anders de pagina + tijd updaten.
ook wordt er dan gekeken of er ergens een tijd < nu - 5min --> die rij wordt dan gewist

zo heb je telkens een overzicht van de gebruikers die de laatst 5min online waren + welke pagina ze bezochten laatst
zie: http://bbczedelgem.be/login/bezoekersonline.php
Jozef schreef op 04.06.2006 14:33
Hallo Mebus,
Hoe wordt het tabel gewist indien de bezoeker niet meer online is?

der word niks gewist hij kijkt gewoon wat de tijd nu is en wat de tijd hij het laatst online was is dit binnen 180 seconden (3 minuten)

dan word ie online weergeven

GR. mebus!
@ Mebus: ik zou die tabel wel opschonen, maar dat doe je misschien al.
hoe bedoel dus dat als iemand uitlogt de tijd wel beneden 3 minuten word gezet?

dat doe ik ook:)

GR. mebus!
o ja, nog iets:

als ze bij mij uitloggen, dan wordt hun lijntje met online ook automatisch gewist. en komt er dan door naar een volgende pagina te gaan weer een lijntje bij met status bezoeker
Dat ook, maar stel dat er leden zijn die al een tijdlang niet online zijn geweest. Wat doe je met die records?
als je dan een tijd in die tabel doet:

wanneer datetime NOT NULL,

en dan met een scriptje alles gaat verwijderen wat langer dan 3 minuten offline is dan hou je je db lkkr schoon:)

als mijn loginscript af is post ik hem hier wel op deze website:)

GR. mebus!
Mischien kan je er wel een af halen van de site: www.wieonline.nl Daar kan je je aanmelden en krijg je html codes en dat zet je erin!

Reageren