hallo allemaal

ik ga beginnen met php en heb een paar vraagjes.

is het moeilijk?
ik bedoel om een voledige site te maken zoals een text based game?
Elk begin is moeilijk.
Als je er genoeg tijd voor neemt is het niet moeilijk ;-).
Ook scheelt het dat het een hele logische webtaal is.
Maar in begin zal text based game erg lastig zijn ^^
Het hangt van je ervaring af. Heb je al in andere talen geprogrammeerd?
Ja zon text based MMORPG is niet alleen PHP hé, je hebt daarvoor ook ervaring nodig met MySQL, om alles op te slaan in een database. En je hebt natuurlijk voor je PHP scripts een host nodig om ze uit te kunnen laten voeren.
(Als je die nog niet heb is www.-editmijnturbohost.org.com/vetgoedman-edit.nl goed €23,80 voor domein + hosting voor 1 jaar incl 5 databases 100mb disk space 50000gb bandwidth 5 emails en 5 ftp accounts)
eh Boris! onjuist onjuist!
Je kan ook mooie textfiles gebruiken, maar ik wil wel toegeven dan mysql ietsje(lees: heeeel veeel) makkerlijker is.
of in ieder geval overzichtelijker...
text-base game, please begin er niet aan. Er zijn er teveel.
weten jullie nog een paar toturials?
jeremy schreef op 05.06.2006 10:35
weten jullie nog een paar toturials?

kijk eens rond op deze website der zijn zat nieuwe tutorials bijgekomen de laatste tijd!

GR. mebus!
Hier op de site staan beauty's van tuts.
Mijn ervaring met leren en beginnen met PHP is dat je dit gewoon "moet" doen en dus uren en energie in steken.

Wil je hapklare brokken/scripten dan is PHP niet echt je ding zal ik maar zeggen want een beetje inzicht en logisch denken wordt wel verwacht...

Suc6 in iedergeval!!
ik heb het geleerd door veel tutorials door te lezen en scripts van anderen door te kijken hoe die opgebouwd zijn om tot een bepaald resultaat te komen.
daarna kun je zelf gaan proberen scripts te gaan maken eventueel aan de hand van een tutorial.

Reageren