Mijn zusje is helemaal enthousiast om een mode site in elkaar te zetten. Die werd ze nadat ze deze site had bekeken: www.minettes.nl .

De website is het probleem niet, ze kan al met tabellen werken in html enzo, en is vanplan om php te gaan leren. Maar voor het zover is moeten er plaatjes op de website komen.

Ik zelf heb haar duidelijk gemaakt dat het gebruik van plaatjes van iemand anders uit denboze is zonder toestemming voor gebruik. Aangezien ze ook graag van die mooie mode plaatjes op haar website wil van grote merken wordt dit dus een probleem.

Bestaan er ook een soort van collectie plaatjes die je mag gebruiken? Van die fotomodellen op witte achtergrond. Zoals webwinkels ook vaak plaatjes van computers gebruiken die ze ook niet zelf hebben gemaakt lijkt mij.
Ik duid op dit.

Graag er wel bijzeggen of je zeker weet of dit mag kan onder bijvoorbeeld bepaalde voorwaarden. Ik zou het een beetje erg lullig vinden als mijn zusje straks een hele grote boete heeft.

Gr. Marthijn
Wat zou er op tegen zijn om plaatjes van een merk op je website te zetten? Dat is enkel gratis reclame... lijkt mij :)

Reageren