nou ik wil zelf ook wel software maken:-p moet ik wel ff c++ leren ofzoiets ofniet?

en ik kan limewire toch vragen of ik het mag verkopen?
Omg... Volgens mij ben je echt een onwetende...
Software verkopen dat van iemand anders is, is strafbaar.
Denk maar niet dat LimeWire toestaat dat jij hun software verkoop xD.

Succes verder :P.
Waarom zou ik limeware kopen als ik het gratis kan downloaden....

En daarnaast zullen ze nooit toestemming voor geven.

Mijn tip: Neem een kratenwijk (Maar daar ben je denk ik nog te jong voor)
Nee hij is 14, dat mag al wel...

Hoe kwam je er trouwens zelf bij geld te verdienen?
Je dacht: Ik kan nog niks, maar komt allemaal wel goed? Had je je site bijvoorbeeld al bekeken met een resolutie van 1280x1024 of groter?

Veel succes met je krantenwijk!
In de nederlandse wet staat dat jij mag downloaden, maar niet uploaden. Dus ben je sowieso strafbaar als je het op je site flikkert. Daarnaast als je het legaal wilt doen: moet je een heleboel licenties tegelijk kopen om er een beetje winst mee te maken, met de vraag of iemand het liever via jou koopt dat via de site van de maker zelf (bijv. dreamweaver).
www.download.com verkoopt (volgens mij) zelf geen software, maar er komt genoeg geld in het laatje door de advertenties. Waarneer er betaald moet worden voor software gaat dat altijd via de site van de maker.
Als jij toch een site wil met software, zou ik een soort review site maken. Je mag dan 'legaal' de software downloaden voor eigen gebruik reviewen een mooi en goed artikel schrijven. Als dit veel hits gaat opleveren en veel mensen maken gebruik van je site. Zet er dan google adsense o.i.d. op. Dit kan op een gegeven moment veel gaan opleveren. Stop dit allemaal in je bedrijf. Zo kan je later als er genoeg geld in je spaarpot zit, gaan uitbouwen. Zo kan je misschien aan previews komen van games of programmas, je kan dan mensen betalen om een mooie en goede site voor je te maken (jazon @.... grapje ;) ), goede recensisten betalen e.d. En misschien later, veel later, kan je downloads aan gaan bieden voor geld, maar om daar winst van te maken moet je afspraken met het bedrijf maken.
Denk je dat marktplaats in één keer populair was? Niet dus, maar de aanhouder wint. Dit zal zeker een traject zijn van een paar jaar. Wees geduldig en neem een leuk bijbaantje. Succes
@Jason, dat download mag wel, upload mag niet regeltje geld alleen voor beeld materiaal als films en muziek.
Software zoals games en applicaties is wel strafbaar om te downloaden... (En te uploaden natuurlijk)
Dat is dus alleen bij films en muziek (nog) niet zo.
"Als jij toch een site wil met software, zou ik een soort review site maken. Je mag dan 'legaal' de software downloaden voor eigen gebruik reviewen een mooi en goed artikel schrijven."

Als je hier geld mee kan verdienen, waarom doe je het dan niet? :P en zijn hier al niet veel sites van dan? en hoezo kan je het dan legaal downloaden. Dan zou je het bedrijf om toestemming moeten vragen?
dit is gewoon absurt. En zoals jason zegt, dit is een mooie "droom", maar om zoiets uit te bouwen moet je een zeer goede website hebben, en heb je meer nodig dan wat "geluk" of "geduld" om veel volk op je website te laten komen. De layout is, sorry dat ik het zo kru zeg, maar hij trekt op niets, niet aangepast aan verschillende grotes, de pagina's worden weergegeven als een website van begin jare 80, ...

Blijf met je voeten op de grond staan en denk realistisch, en hou het legaal!
Als ie het niet legaal houdt is zijn webdesign talent wel een van zijn minste problemen xD.
Daar zeg je zoiets!

Reageren