@Arjan, je kan zeggen wat je wilt, maar het is toch gewoon zo :| dat als hij illegaal bezig gaat, dat zijn website dan wel het kleinste probleem is...
En dat bedoel ik te zeggen.
Ik kraak HEM niet af, ik point em alleen maar naar zijn doel.
En wat je nou tegen mij hebt, boeit me niks, ik ben een noob met PHP en dat weet ik.
@Arjan, je kan zeggen wat je wilt, maar het is toch gewoon zo :| dat als hij illegaal bezig gaat, dat zijn website dan wel het kleinste probleem is...
En dat bedoel ik te zeggen.
Ik kraak HEM niet af, ik point em alleen maar naar zijn doel.
En wat je nou tegen mij hebt, boeit me niks, ik ben een noob met PHP en dat weet ik.
Beetje op je teentjes getrapt?!
Er is niks mis met mensen die geen haalbare ideeen hebben of die iets niet kunnen. Daarom is dit forum, we leren van elkaar.
Ik verbaas me altijd over mensen die zeggen dat je moet starten met Photoshop om website's te maken. Zulke mensen weten -volgens mij- gewoon niet goed wat webdesignen is. Om nu als startende webdesigner/webdeveloper nog een beetje erbij te horen, moet je op z'n minst toch echt css en valid (x)html kunnen.
Je maakt eerst een ontwerp op papier. Dat papieren ontwerp zal de houvast zijn in je hele project. Af en toe zul je iets moeten wijzigen.
Als je voor 100 % tevreden bent over je papieren prototype, laat je hem aan je doelgroep zien. Je laat hem testen op usability.
De volgende stap is het webdesign zelf. Je zet je website op in kale (x)html. Daarna ga je aan de slag met css.
Je ontwerp laat je weer testen door je doelgroep, om de grootste fouten er alvast uit te halen. Tegelijkertijd ga je aan de slag met het optimaliseren van je website voor zoekmachines.
De volgende stap is het intelligente systeem. Pagina's met dynamische inhoud, gebruiken vrijwel altijd een programmeertaal/scripttaal om de inhoud bijvoorbeeld uit een XML-bestand of een databank te halen. Een voorbeeld van zo'n taal is PHP.
Je zorgt er nu voor dat je het intelligente systeem zijn werk laat doen, en dat je de inhoud die uit dat intelligente systeem komt vormgeeft met je ontwerp.
Als laatste laat je de website nu nog een keer testen door je doelgroep.
Is dit je allemaal te veel werk, dan laat je je website toch bouwen ;)
Edit: Zorg er wel voor dat de inhoud op jouw website qua taal in orde is. Geen spelfouten, grammatica die in orde is enz.