helluup.. m'n computer houd niet van warmte, het is 30 graden in m'n kamer, maar ik krijg het hier niet kouder.. De ventilator op m'n processor draait 4500 rpm terwijl dit normaal rond de 2600 ligt. Maakt dus hoop herrie:S
Processor is 50 tot 70 graden terwijl dit normaal 30/40 is:(
Ik meet maar van weing apparaten de temperatuur, maar ik vind de temp van mijn APC (33,3 ('s nachts 27) terwijl het 40,0 mag zijn) wel netjes. Het beessie staat in een niet gekoelde ruimte, buiten een patchkast, dus geen externe koeling. Omgeving temp ligt rond de 28 graden....
Maar zo had ik dus ook mazzel met een server vorige week. Deze hing wel in een 'echt' datacenter, gekoelde omgeving enzo. Wordt ik gebeld dat me beessie dood is. Dus ik ga hem donderdag halen, schoef hem open, zet hem aan en wat blijkt: ventilator van de CPU overleden, voor de rest niets... (behalve een gloeiend heet koelblok... :)) Snel uit gezet en een andere ventilator erop en hij draait weer perfect.
Om maar even te illustreren hoe belangrijk een goede (gekoelde) omgeving is... :)
Hoezo niet gezond? Heerlijk toch...? Straks even werk onderbreken voor een klein uurtje zonnen! :)
Maak je gewoon niet te druk, drink veel water en geniet van het weer (en alle voordelen die er bij komen).
Ik snap nooit dat mensen er over 'zeuren'. Want wat is nou het eerste dat ze in februari doen? Juist, een reis boeken naar een land waar het standaard 30 graden is vanaf april... :)
Ik heb thuis mij pc'tje op zo'n 33 graden staan dat is heel normaal al zeg ik het zelf. Hij staat in een ruimte met geen Airco etc. Hij staat alleen wel aardig te loeien om het niet watmer te laten worden maar goed dat ben ik ondertussen wel gewend hij wordt gelukkig geen 65 graden meer zoals vorig jaar.
Toen werd ie door de monitor software automatische uitgeschakelen. Bleek dat de Fan niet goed aangesloten zat dus die deed het soms wel en soms niet nu is dat opgelost gelukkig.
Ik vind het heus niet zo erg, alleen ik vind het wel kut dat ik niet goed tegen de zon kan (mijn ogen) en dan is het niet fijn om in de zon te gaan lopen -_-