Ik heb een probleem met mijn MySQL database.
Voor school hebben wij de opdracht gekregen om een helpdesk te maken. Nu heb ik een gastenboek omgebouwt naar een registratiesysteem, omdat ik nogal zuig in PHP.
Later werdt er ook nog gevraagd voor een status. Dus dat iemand de status van een probleem kan veranderen in 'In behandeling' i.p.v. 'Niet in behandeling'. Hier ben ik ook al aan begonnen en ziet er nu zo uit:
<? php
if ($rows['status']=="1") //als status gelijk is aan 1
echo "Nog niet aangenomen"; //zeg Nog niet aangenomen.
elseif ($rows['status']=="2") //als status gelijk is aan 2
echo "In behandeling"; //zeg In behandeling
else //anders
echo "Geen status"; //Zeg geen status
?>
Nu is mijn vraag: Hoe kan ik "$rows['status']" veranderen voor 1 row, als de gebruiker op een normale knop drukt?
We hebben het hier over huiswerk, een compleet antwoord krijg je dus niet. Wel de richting waar je het moet zoeken.
Stap 1: maak een formulier met bv, een hidden field en een submit knop (alle knoppen zijn normale knoppen)
Stap 2: Controleer of het formulier is verzonden
Stap 3: Controleer de user-input. Voldoet dit aan jouw eisen
Stap 4: Stuur een update-query naar de database voor het desbetreffende record
Stap 5: Controleer hoeveel records er in de database zijn aangepast.
De handleidingen van PHP en MySQL kunnen je behulpzaam zijn bij het coden.
Nu is mijn vraag: Hoe kan ik "$rows['status']" veranderen voor 1 row, als de gebruiker op een normale knop drukt?
We hebben het hier over huiswerk, een compleet antwoord krijg je dus niet. Wel de richting waar je het moet zoeken.
Stap 1: maak een formulier met bv, een hidden field en een submit knop (alle knoppen zijn normale knoppen)
Stap 2: Controleer of het formulier is verzonden
Stap 3: Controleer de user-input. Voldoet dit aan jouw eisen Stap 4: Stuur een update-query naar de database voor het desbetreffende record
Stap 5: Controleer hoeveel records er in de database zijn aangepast.
De handleidingen van PHP en MySQL kunnen je behulpzaam zijn bij het coden.
Succes
Kan je me daar wel mee helpen? Een voorbeeld misschien?