Hallo,

Ik heb een probleem met mijn MySQL database.
Voor school hebben wij de opdracht gekregen om een helpdesk te maken. Nu heb ik een gastenboek omgebouwt naar een registratiesysteem, omdat ik nogal zuig in PHP.

Later werdt er ook nog gevraagd voor een status. Dus dat iemand de status van een probleem kan veranderen in 'In behandeling' i.p.v. 'Niet in behandeling'. Hier ben ik ook al aan begonnen en ziet er nu zo uit:

<? php
if ($rows['status']=="1") //als status gelijk is aan 1
echo "Nog niet aangenomen";  //zeg Nog niet aangenomen.
elseif ($rows['status']=="2") //als status gelijk is aan 2
echo "In behandeling";  //zeg In behandeling
else //anders
echo "Geen status"; //Zeg geen status
?>

Ik heb al een pagina wat ik bij een tijdelijke host host:
http://regsys.freehostia.com/guestbook.php

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik "$rows['status']" veranderen voor 1 row, als de gebruiker op een normale knop drukt?
Een update-query ziet er alsvolgt uit: Handleiding...

Tip: Gebruik GEEN backtics ` in je queries, dat is volkomen overbodige rotzooi.
<?php
if(!isset(['submit'])) {
echo "Er ging iets fout";
}
else
{
mysql_query("UPDATE $tbl_name SET status='2' WHERE id='".$GET_['id']."'")or die(mysql_error());
}
?> 
En dit:

<input onClickmysql_query("UPDATE $tbl_name SET status='2' WHERE id='".$GET_['id']."'")or die(mysql_error());" name="" type="button">

Zou dat werken?
cyclone schreef op 13.06.2006 14:18
En dit:

<input onClickmysql_query("UPDATE $tbl_name SET status='2' WHERE id='".$GET_['id']."'")or die(mysql_error());" name="" type="button">

Zou dat werken?
Nee, en waarom zou je dat willen? Javascript is clientside, kun je uitzetten, en PHP is serverside. Javascript heb je totaal niet nodig om een formuliertje naar de server te versturen. Niet doen dus.
Hier een tutorial over het gebruik van MySQL. Hierin worden een hele hoop van jouw vragen/problemen behandeld.
@Frank

zou mijn oplossing werken? *verlegen gezicht(vraagt zich af of zijn tag wel klopt)*
@Aoi: Nee, jouw code werkt ook niet. Waar moet submit vandaan komen?

Verder controleer je niet of de GET wel bestaat en de juiste inhoud heeft.

Maar dit kun je zelf toch testen? Of heb je geen WAMP o.i.d. op je eigen pc geinstalleerd? En wanneer je de code begint met error_reporting(E_ALL); had je ook al een foutmelding gekregen.
dit kan ik hier niet controleren want ik zit op mijn stage.
dus doe alles een beetje uit mijn hoofd..
submit haalt hij dan toch uit de button submit? die heet submit
<?php
if(!isset($_POST['submit'])) {
echo "Er ging iets fout";
}
else
{
// hier je query uitvoeren om je database te updaten
}
?>
@Klaasjan
owja dom van me om $_POST er niet bij te zetten.

Reageren