Damens en heren,

Zoals wel bekend ga ik per 1 september voor 3 maanden naar Kenia. Alhoewel sommige scholen wel pc's hebben maar nog geen stroom (!) ga ik daar (als alles goed gaat) wel een php applicatie ontwikkelen.

Ik wil daarom dus een goed PHP boek meenemen. Nu heb ik zelf een (wat ouder) boek waar ik veel uit geleerd heb vroeger. PHP4, het complete handboek.

Het is een compleet en vrij uitgebreid boek echter voor mij nu net iets te makkelijk. Eigenlijk ben ik opzoek naar een wat dunner boek maar wel eentje waar het niveau wat hoger ligt. Meer richting OOP en iets met meer dan 20 paginas over dingen als XML.

Mijn bedoeling was eigenlijk om te vragen of iemand dit boek met mij wilt ruilen... Punt met dit boek is echter dat het van 2003 is, zo gebruiken ze nog global-vars ($php_self), gare dingen als sessie_register etc etc. Ik heb dus belosten dit niet met iemand te ruilen omdat ik persoonlijk vind dat ik als moderator zodoende iemand de foute dingen aanleer.

Wat ik wel wil vragen of iemand wellicht een goed boek heeft welke hij/zij mij aan kan raden. Wellicht zelfs een engels boek zodat ik mijn boeken daar in Kenia achter kan laten voor de studenten die ik daar enthousiast kan maken voor PHP. Wellicht heeft iemand een goed boek wat hij/zij niet meer gebruikt en welke ik voor een leuk bedrag over kan nemen?
@Arjan, mocht niemand em kunnen ruilen dan wil ik em wel voor een x bedrag voort goede doel van je overnemen, dan weet je dat vast. (so start saying bybye bookie)
Is het niet verstandig om de handleiding van php.net uit te printen?
Vlak voordat ik vertrek neem ik hem wel mee op mijn laptop, printen is onhandig/kostbaar en niet echt lang leefbaar ;). Maar een boek blijft gewoon relaxed omdat het makkelijk is. Tevens heb ik net 48 uur puur XML lessen gehad en ik wil voor mijn vertrek mij zwaar verdiepen in OO.
Je school heeft toch een bieb
@Kalle

Denk niet dat je die boeken zo lang mag meenemen dan he.. :P (en ze zullen ook wel bang zijn voor beschadigingen)

@Arjan

Ik vind het trouwens wel raar dat je iemand niet "verkeerd" wil aanleren, maar dat je wel een boek met de oude methoden wil ruilen.. Dan leren ze het toch ook "verkeerd"?
'k snap overigens wel dat je wel van het boek af wil hoor.
@Robert:

'Ik heb dus belosten dit niet met iemand te ruilen omdat ik persoonlijk vind dat ik als moderator zodoende iemand de foute dingen aanleer.'

Goed lezen ;)

@Kalle:

We hebben sinds kort een bieb, maar aangezien er geen PHP word gegeven op mijn opleiding vinden we daar alleen maar boeken over datawarehousing etc.
Arjan Kapteijn schreef op 14.06.2006 16:45
@Robert:

'Ik heb dus belosten dit niet met iemand te ruilen omdat ik persoonlijk vind dat ik als moderator zodoende iemand de foute dingen aanleer.'

Goed lezen ;)

Sorry Arjan..
Zal de volgende keer maar 2x lezen.. Goed besluit ;)
Hmmm...het Superboek van Wouter Tengelaar gaat wel wat dieper in op OOP en XML-gebruik etc., maar is wel in het nederlands.

Voor engelstalige boeken heb ik geen idee, maar ik denk dat je al gauw in de O'Reilly sfeer moet zitten (prijzige boeken ook vaak).
Ik ga mee in Kasper zijn mening (feit?) maar over dat boek achterlaten, je laat dan dus wel een boek voor hoger niveau achter. Hoe gaan ze daar komen aan de basiskennis? Ga jij ze die bijbrengen?

(ergens misschien leuk, om een paar mensen terwijl je het aan het bakken bent dat bij te brengen, die het dan weer aan anderen die het graag zouden willen kennen kunnen leren, al denk ik dat er meer vraag is naar andere (computer)kennis.)

Reageren