Damens en heren,
Zoals wel bekend ga ik per 1 september voor 3 maanden naar Kenia. Alhoewel sommige scholen wel pc's hebben maar nog geen stroom (!) ga ik daar (als alles goed gaat) wel een php applicatie ontwikkelen.
Ik wil daarom dus een goed PHP boek meenemen. Nu heb ik zelf een (wat ouder) boek waar ik veel uit geleerd heb vroeger. PHP4, het complete handboek.
Het is een compleet en vrij uitgebreid boek echter voor mij nu net iets te makkelijk. Eigenlijk ben ik opzoek naar een wat dunner boek maar wel eentje waar het niveau wat hoger ligt. Meer richting OOP en iets met meer dan 20 paginas over dingen als XML.
Mijn bedoeling was eigenlijk om te vragen of iemand dit boek met mij wilt ruilen... Punt met dit boek is echter dat het van 2003 is, zo gebruiken ze nog global-vars ($php_self), gare dingen als sessie_register etc etc. Ik heb dus belosten dit niet met iemand te ruilen omdat ik persoonlijk vind dat ik als moderator zodoende iemand de foute dingen aanleer.
Wat ik wel wil vragen of iemand wellicht een goed boek heeft welke hij/zij mij aan kan raden. Wellicht zelfs een engels boek zodat ik mijn boeken daar in Kenia achter kan laten voor de studenten die ik daar enthousiast kan maken voor PHP. Wellicht heeft iemand een goed boek wat hij/zij niet meer gebruikt en welke ik voor een leuk bedrag over kan nemen?
27 views