een leuk vraagje voor csshulp.nl;-)

ik wil de volgende lay-out:

dit is eigenlijk geen probleem, totdat ik het middelste deel de hoogte van de rest van de pagina wil geven, voorbeeldje:

het deel van de browser waar de website staat = 700 px hoog, dan wil ik graag de header 60px hoog, de footer 40px hoog, en het content gedeelte dus 600px (700-60-40=600)

Kan iemand me hier mee helpen?
inderdaad lastig, omdat hij heigth = 100% moet zijn maar dat kan niet omdat je 60 en 40 pixels eraf moet halen en dan krijg je scrolbarretjes.
Ben er zelf nosg steeds naar aan 't zoeken, als je het find, zou je me dan willen pm'en?

alvast bedankt
ik heb het nu werkend in FF
Maar aangezien IE min en max height niet kent, werkt het daar niet.

De volgende code heb ik gemaakt op basis van de code uit de link die webmakerij gaf (jaja, het is een hele mond vol :-p)

hier stond een code welke niet werkte, hieronder staat een andere
@php_newbie:

Doe het zo:

CSS:
HTML, body {
height:100%;
}

#div_hele_pagina{
width:100%;
height:100%;
}

En in die div_hele pagina zet je dan jouw header, center en footer, met hoogte 100% voor je center en de rest zoals je het had.
div_hele_pagina bestaat al, namelijk #main ;-)

en html, body stond eral, maar ik ga even kijken ;-)
maar de link die ik je net gaf werkt bij mij goed, dus daarom vraag ik of het bij jullie ook goed werkt, want dan heb ik de goede methode ;-)

edit:

Jan, jou site is niet wat ik wil, want bij jouw site blijft de footer niet de hele tijd in beeld ;-)
@PHP Newbie: bij de volgende test faalt jouw CSS in FF en Opera en IE:

1) Maak het venster zo klein dat je een vertikale scrollbalk krijgt.
2) Scroll de tekst op en neer.

In dat geval gaat jouw footer meebewegen. De CSS om het bedoelde effect voor elkaar te krijgen is behoorlijk geavanceerd. Zoals reeds gezegd, bekijk de CSS van mijn site ;-)
Ik zie het :-(

Ik ben jou css nu is aan het bekijken.

Maar ik krijg het niet voor elkaar, maar ik ga verder zoeken. Het moet toch gewoon lukken ;-).

Reageren