een leuk vraagje voor csshulp.nl;-)

ik wil de volgende lay-out:

dit is eigenlijk geen probleem, totdat ik het middelste deel de hoogte van de rest van de pagina wil geven, voorbeeldje:

het deel van de browser waar de website staat = 700 px hoog, dan wil ik graag de header 60px hoog, de footer 40px hoog, en het content gedeelte dus 600px (700-60-40=600)

Kan iemand me hier mee helpen?
Jan Koehoorn schreef op 30.06.2006 18:49
Bestudeer de CSS van mijn site maar. Die werkt precies zoals jij bedoelt. http://www.jankoehoorn.nl

Dat wilde ik ook al tegen hem zeggen, toen ik het eerste bericht las dacht ik al van "He, dat doet Jan ook op z'n site".
:)
Nee, jan doet het net niet :-p

Vanaf de content wordt de footer ONDER de content gezet.

Ik wil dat de footer altijd onderaan het scherm blijft staan, zoals is mijn net-niet-zo-heel-erg-lekker-werkend voorbeeld ;-)
Op die manier! Om het voorbeeld voor mijn site in alle belangrijke browsers werkend te krijgen heb ik nogal een aardige case-study moeten doen destijds.

Ik had veel aan dit artikel op A List Apart. Misschien dat jij er iets aan hebt om jouw specifieke probleem op te lossen.
oke, van onder positioneren gaat dus niet.

Dus ik moet kijken hoe hoog het scherm is (met javascript) dan de breedte van mijn footer eraf halen, en dan kan ik hem op een dat aantal pixels van boven neerzetten.

Nu nog is even gaan bekijken hoe ik dit op ga lossen
waarom werkt dit niet:

window.onscroll = function() {
setFooter();
}

window.onscroll = function() {
        return setFooter();
    }

Helaas jan, het werkt niet.

Probleem is dat bij de scroll de functie opnieuw geladen moet worden.

Daar zit het probleem. Bij het scrollen moet de functie worden aangeroepen, en dat lukt niet :-(

window.onload = init;

function init () {
        window.onscroll = setFooter;
    }

function setFooter () {
        // hier je code voor de functie
    }
*Dit bericht kan weg, hier stond een erg domme opmerking*

Reageren