Ik heb pas GIMP gedownload, een grafisch programma. Nu ben ik grafisch niet echt super en wil ik toch zelf wat gaan maken.
Ik wil bijv. een soort boxjes hebben waar je tekst in kunt doen. Bv. die op http://11helden.nl vindt ik erg mooi! (die boxjes met login / info / agenda) Zoiets wil ik graag. Hoe kun je dat maken?
Ik heb al vanalles geprobeerd maar er komt niets fatsoenlijks uit.....
Maak een mooie shape met de shape tool (dunno of die er is in GIMP, ik werk zelf met ps vandaar)
Daarna maak je een mooie gradient erover, en dan ben je klaar met het kopdeel.
Daarna maak je nog een shape maar dan iets groter voor de tekst etc. over deze img leg je een plaatje of maak je zelf een patern en leg je die eroverheen, een beetje overal mee kloten en zoizo je hebt iets moois..
- Eerst maak je een mooie shape, dus een vlak wat jij mooi vind kwa groote etc.
- Daarna doet je er iets van lijnen overheen (ik weet niet of pattern in GIMP zit).
- Daarna geef je hem een border als je dit mooi vind (die dikke lijn).
- Daarna maak je een 2e vorm, dit voor de koptekst.
- Deze geef je ook leuke dingen mee zoals een gradient, een gradient is een samensmelting van kleuren, dus ze lopen in elkaar over.
- Daarna probeer je nog wat andere dingen om het een mooie look te geven.
Btw deze img is maar snel gemaakt, en photoshop bestand kan je krijgen als je wilt (misschien andere die wel met ps werken)
Edit: Ik zou een tutorial topic moeten maken voor photoshop ^^
Ik weet zelf niet hoe GIMP werkt, ik zou je zelf aanraden om Photoshop trial te downloaden, dan ben ik wel bereid om een tutorial te schrijven *uitgebreid*
Ik heb namelijk nooit met GIMP gewerkt :) maar de meesten zeggen dat het op Photoshop lijkt dus ga ik ervan uit dat het ook moet lukken met GIMP
Maar kijk maar eens op de site van adobe voor een trial, als het je bevalt help ik je wel verder ;)
Ik zit nu ff op school dus ik ben er nu even niet mee bezig :P maar ik snap nu wel redelijk hoe het moet. Ik heb een Photoshop Trial alleen die werkt op een-of-andere onverklaarbare wijze niet meer!
@Klaasjan : dat is engels (duh) en dat vindt ik zwaar irritant. Maar je hebt gelijk misschien was ik iets te snel, alhoewel ik al 2 dagen met GIMP gestoeid heb.