Ik heb pas GIMP gedownload, een grafisch programma. Nu ben ik grafisch niet echt super en wil ik toch zelf wat gaan maken.
Ik wil bijv. een soort boxjes hebben waar je tekst in kunt doen. Bv. die op http://11helden.nl vindt ik erg mooi! (die boxjes met login / info / agenda) Zoiets wil ik graag. Hoe kun je dat maken?
Ik heb al vanalles geprobeerd maar er komt niets fatsoenlijks uit.....
Ik weet het ik moet ermee leren leven dat Engels een erg belangrijke taal is! maareh jij maakt wel vaker prikkelende opmerkingen waar ik meestal op reageer....
@ArendJan:
Ik kwam hier uit via m'n statistieken, maarja die site heb ik dus gemaakt in fireworks. Die balkjes zijn idd met een gradient gemaakt, gewoon een overgang van een kleur naar een andere. In dit geval dus #aaaaaa naar #444444.
Verder raad ik je aan om ook fireworks te gaan gebruiken, dit werkt veel makkelijker als gimp vooral in het begin.
fireworks word geleverd bij het macromedia pakket. Fireworks lijkt wel redelijk veel op photoshop (fireworks verdwijnt Adobe en macromedia zijn samen gegaan).
Photoshop is in het begin even stoeien maar zodra je het programma door hebt zijn de mogelijk heden oneindig. Zelf gebruik ik ook illustrator (ook van Adobe) om in te tekenen. Dit vind ik vooral makkelijker dan in photoshop.
Ik zou egt over gaan op photoshop vooral omdat je veel meer tutorials hebt en veel meer mensen hebt die je er mee kunnen helpen.
?
Onbekende gebruiker
20-06-2006 20:09
Met Photoshop kan je idd een aantal dingen makkelijker/sneller doen. Maar GIMP heeft ook weer zijn voordelen.
Maar over Engels dat had ik al vanaf groep 3 (voor de vrije scholers klas 1) netzo als duits. Frans heb ik pas vanaf de middelbare school en weer laten vallen na 3 jaar.