ik heb mijn site voor informatica nu wel helemaal al;) (eindelijk)
ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden, ik ben nog wel een newbie met php dus heb geen moeilijke scripts gebruikt, maar als jullie ff willen kijken hoe alles eruit ziet graag
Ik weet niet of het gratis is. Maar Web Pro is een simpel programma om websites mee te maken. Het bied meer dan genoeg voor beginners, En misschien kan je dan je kleuren wat aanpassen=P
Ik zal niet over de lay-out beginnen, die is inmiddels uitvoerig besproken. Nog wel deze:
Enquete:
- Top 3 spellen, behalve dat je er maar 3 kunt kiezen (gelijk de top 3 dus) zou ik er voor kiezen of om iets als 'Maak uw keuze' te doen, of standaard drie verschillende opties te laten zien. Nu staat er drie keer dezelfde.
- Goede controle op je enquete! Tenminste, wat betreft de format van ingevoerde teksten. 1 tip: een telefoonnummer zou ik ook toestaan met streepje. Dus zo:
eerste cijfer altijd 0
dan 2 óf 3 keer de cijfers 0-9
dan een streepje
dan 1 keer een 1-9
dan 5 óf 6 keer de cijfers 0-9
Maar goed, dan kom je bij regular expressions en daar ben ik ook niet zo sterk in... ;)
- Als je regular expressions erg leuk vindt zou je dat ook met de postcode kunnen doen, die mag niet met een 0 beginnen. (oeps, verkeerd gekeken dat heb je al! :))
- Verder kan ik niet echt iets met PHP vinden... Dus wat dat beteft... :)
- Verder alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen!
Elwin
[Edit: Typo]
?
Onbekende gebruiker
22-06-2006 17:30
Waarom photoshop of gimp e.d. gebruiken. Een layout kan ook heel mooi zijn zonder al te veel grafisch werk.
Dit is zo te zien Frank zijn eerste site en ik vind hem er voor een eerste site erg goede site.
Met het frame princiepe is helemaal niks mis. Dit kan je zeker de komende tijd gewoon houden. voor iedereen die het niet eens is met mijn standpunt tegenover frames ga ik graag buiten dit topic om in discussie
De volgende stap voor jouw (Frank) is denk ik dat je je layout echt standaard gemaken, dus op elke pagina hetzelfde.
De volgende stap is naar CSS waardoor er een wereld voor je opengaat.
Ga nog niet meteen aan de slag met moeilijke programma's maar hou het simpel.
?
Onbekende gebruiker
22-06-2006 17:33
[offtopic]@Elwin
Als je in het buitenland woont kan je postcode er heel anders uit zien.
Telefoon nummers kunnen tegenwoordig ook een boxnummer hebben of een land code.[/offtopic]
[offtopic]@Elwin
Als je in het buitenland woont kan je postcode er heel anders uit zien.
Telefoon nummers kunnen tegenwoordig ook een boxnummer hebben of een land code.[/offtopic]
Ik weet even niet wat jij met een boxnummer bedoeld, maar je hebt gelijk. Maar als je over het buitenland gaat praten moet heel je adres blok weer anders. Behalve de postcode (in de meeste landen alleen getallen) zetten sommige landen er ook nog een aanduiding van staat (USA/Canada bv.) of iets dergelijks bij.
Ik ging er van uit dat deze site toch wel alleen Nederlandse adressen zou moeten binnen krijgen.
In het geval dat er ook buitenlandse adessen ingevuld moeten kunnen worden zou je eigenlijk eerst het land moeten kiezen op basis waarvan je vervolgens de formuliervelden bepaald, evenals de tekens die de velden accepteren.
Niks verkeerd met de content, alleen de layout is een echte tegenvaller. Probeer ook te kijken of je bij je games (of reviews van de games) een soort systeem kunt maken waarmee je gemakkelijker games kunt toevoegen. Ik neem aan dat je dit nu doet via Frontpage, maar dit kan dus makkelijker.