Even een vraag aan de gevorderde php-ers : welke php editor kunnen jullie me aanraden en waar istie dan te downloaden? Ik ben kladblok qua php namelijk een beetje zat....
webdeveloper toolbar in firefox -> ook css preview alleen dan volgens het gecko engine
DirectAdmin...
Ik gebruik programmers notepad :)
Zend studio
Enige stomme daaraan is dat hij door zijn hele php 5 kernel zo langzaam opstart
RedCrew schreef op 23.06.2006 22:10
Zend studio
Enige stomme daaraan is dat hij door zijn hele php 5 kernel zo langzaam opstart
Hmmm, heb daar op m'n Mac geen last van. Het start sneller op dan bv. Dreamweaver.
crimson editor :)
Nog nooit van gehoord woopie ;-)

na even wat gegoogled te hebben en wat screenshots te hebben bekeken:

Lay-out ziet er wat 'windows-98-achtig' uit, maar de collorcoding lijkt me wel goed. Ook de Features zien er goed uit. Al hou ik het zelf toch het liefst op dreamweaver 8 ;-)
Ik ben zelf een grote fan van HTML-Kit vanwege zijn ingebouwde FTP-workspaces, dubbelklikken op de remote file, wijzigingen maken en weer opslaan echt ideaal, dit mis ik echt bij iedere andere editor.

Voor de grotere CVS-projecten gebruik ik Eclipse.
Die feature zit bij mij in de ftp-client (die samenwerkt met SubEthaEdit, BBedit & TextMate hiervoor) :) Vroeger deed ik het altijd met totalcommander, die kon het ook, maar dan alleen met de ingebouwde editor.

Ok, heb ik ook een vraagje:
Wat is het grote verschil, en wat zijn de pré's van Zend & Eclipse? Het fijne van Zend is dat hij alle functies van PHP, maar ook diegenen die je zelf definieerd automatisch aanvult, net als variabelen. Kan Eclipse met de PHP plugin dit ook? Ik heb die hele plugin nog niet werkend gekregen....

Reageren