Hallo,

Ik wil mijn 2e computer even herinstalleren (Windows XP,) maar ik weet niet hoe ik het commande format C: kan geven, want ik heb geen floppy-disk (zoals het gaat met indows 98 en Windows 95.)
De vraag is dus: Hoe kan ik i.p.v. Windows op te starten, gewoon DOS opstarten?
Ik ben op dit gebied (en ook op andere gebieden...) een beetje een n00b...

Groeten,
Jonathan
[edit]
Spellingsfoutje...
[/edit]
Robert schreef op 25.06.2006 11:11
Heb je wel alle programma's op je C: schijf staan dan? Programma's schrijven bij installatie naar het windows register, en ook programma's op een andere schijf dan de C: schijf zullen naar alle waarschijnlijkheid niet meer werken.

Het register staat toch ergens op de C: schijf???
Robert schreef op 25.06.2006 11:11
Heb je wel alle programma's op je C: schijf staan dan? Programma's schrijven bij installatie naar het windows register, en ook programma's op een andere schijf dan de C: schijf zullen naar alle waarschijnlijkheid niet meer werken.

Maar ik wil ook al m'n programmas eraf pleuren...
Dan heb je er geen last van, wou het ff controleren, voorkomen is altijd beter he :)
Robert schreef op 25.06.2006 11:16
Dan heb je er geen last van, wou het ff controleren, voorkomen is altijd beter he :)

Ja.
Het is echt heel simpel.

Zoals gezegt. Doe de cd in de speler, start de pc opnieuw op.

Als het goed is start de pc nu op vanaf cdrom. Als dat niet zo is, dan moet je de boot-order in de bios aanpassen.

Als je in de setup zit, dan krijg je vanzelf de keuze welke schijven je wilt wissen (dus formateren) en welke je wil behouden.

Kan niet missen!!
en kan je ongeveer 1 uur in slaap vallen ;)
Bienze schreef op 25.06.2006 11:18
Het is echt heel simpel.

Als het goed is start de pc nu op vanaf cdrom. Als dat niet zo is, dan moet je de boot-order in de bios aanpassen.

Als je in de setup zit, dan krijg je vanzelf de keuze welke schijven je wilt wissen (dus formateren) en welke je wil behouden.

Kan niet missen!!

En wordt dan echt ALLES gewist???
Eris schreef op 25.06.2006 11:19
en kan je ongeveer 1 uur in slaap vallen ;)

Welterusten.
Bienze schreef op 25.06.2006 11:18
Het is echt heel simpel.

Kan niet missen!!

Maar trouwens, ik gebruik niet een 'echte' Windows XP CD-rom, maar zo'n krengetje van Compaq (zo'n zelfgemaakte 7-delige CD-rom set.) Krij ik dan ook die optie?
zo'n "herstel-cd" bedoel je? (of cd-set) dan krijg je gewoon die optie.. beetje raar, maar komt eigenlijk gewoon neer op een setup cd.

Reageren