Ik wil mijn 2e computer even herinstalleren (Windows XP,) maar ik weet niet hoe ik het commande format C: kan geven, want ik heb geen floppy-disk (zoals het gaat met indows 98 en Windows 95.)
De vraag is dus: Hoe kan ik i.p.v. Windows op te starten, gewoon DOS opstarten?
Ik ben op dit gebied (en ook op andere gebieden...) een beetje een n00b...
Groeten,
Jonathan
[edit]
Spellingsfoutje...
[/edit]
Ik heb een hekel aan restore cd's, zeker omdat die krengen vaak ook een partitie misbruiken voor allemaal rotzooi, en na de installatie staat er weer net zoveel rotzooi als wat er nu opstaat.
Leen even een winXP cdtje, en gebruik gewoon je eigen serial nummer. Dan heb je echt een schone installatie. Pleur dan ook die eventuele loze partities weg.
zo'n "herstel-cd" bedoel je? (of cd-set) dan krijg je gewoon die optie.. beetje raar, maar komt eigenlijk gewoon neer op een setup cd.
Nou, volgens mij heb ik niet alle Setupopties die in de standaard-XP zijn. Want toen ik m'n Compaq ophaalde bij de Vobis ;) hoefde ik maar 3 keer op Volgende te klikken, en ik kon ongeveer niets kiezen :(.
Maarja, 't zal wel...
Ik heb een hekel aan restore cd's, zeker omdat die krengen vaak ook een partitie misbruiken voor allemaal rotzooi, en na de installatie staat er weer net zoveel rotzooi als wat er nu opstaat.
Leen even een winXP cdtje, en gebruik gewoon je eigen serial nummer. Dan heb je echt een schone installatie. Pleur dan ook die eventuele loze partities weg.
Ik heb nog wel een 'echte' CD liggen, maar ik heb gehoord dat je daar problemen mee kan krijgen (bijvoorbeeld tijdens het updaten), maar weet jij of dat echt werkt? Moet je 'm niet registreren? En weet je 100% zeker dat als ik die k*t partitie van 6MB verwijder, dat mijn PC het overleeft? En hoe zit het met garantie? Heb ik dan nog garantie?
[edit]
Té grof scheldwoord vervangen.
[/edit]
[quote=Arjan Kapteijn schreef op 25.06.2006 11:26]Ik heb een hekel aan restore cd's, zeker omdat die krengen vaak ook een partitie misbruiken voor allemaal rotzooi, en na de installatie staat er weer net zoveel rotzooi als wat er nu opstaat.
Ik heb nog wel een 'echte' CD liggen, maar ik heb gehoord dat je daar problemen mee kan krijgen (bijvoorbeeld tijdens het updaten), maar weet jij of dat echt werkt? Moet je 'm niet registreren? En weet je 100% zeker dat als ik die k*nk*r partitie van 6MB verwijder, dat mijn PC het overleeft? En hoe zit het met garantie? Heb ik dan nog garantie?[/quote]
Heeft nou niemand een antwoord???
Als ik binnen 8 minuten moet reageren heb ik er dus geen zin meer in. Als ik jou was zou ik hem gewoon bij een computer winkel inleveren, geld neerleggen en het hun laten doen.
Ik heb nog wel een 'echte' CD liggen, maar ik heb gehoord dat je daar problemen mee kan krijgen (bijvoorbeeld tijdens het updaten), maar weet jij of dat echt werkt? Moet je 'm niet registreren?
Proberen.
En weet je 100% zeker dat als ik die k*nk*r partitie van 6MB verwijder, dat mijn PC het overleeft?
Ook proberen, maar eerst backup maken.
En hoe zit het met garantie? Heb ik dan nog garantie?
Lees de documentatie die bij je pc geleverd werd. Over het algemeen gebruik je de garantie toch niet (ik niet althans), en meestal kan je de problemen ook best zelf oplossen.
Daarnaast zou ik het op prijs stellen wanneer je geen of andere scheldwoorden gebruikt (ook al gebruik je sterretjes).
En weet je 100% zeker dat als ik die k*nk*r partitie van 6MB verwijder, dat mijn PC het overleeft? En hoe zit het met garantie? Heb ik dan nog garantie?
Als die partitie toch maar 6MB is, laat deze dan maar gewoon staan. Die heb je nodig, als je toch ooit je herstel cds zou gebruiken. Als ze toch niet groter is dan dat, no problemo.
Ik heb nog wel een 'echte' CD liggen, maar ik heb gehoord dat je daar problemen mee kan krijgen (bijvoorbeeld tijdens het updaten), maar weet jij of dat echt werkt? Moet je 'm niet registreren?
Proberen.
En weet je 100% zeker dat als ik die k*nk*r partitie van 6MB verwijder, dat mijn PC het overleeft?
Ook proberen, maar eerst backup maken.
En hoe zit het met garantie? Heb ik dan nog garantie?
Lees de documentatie die bij je pc geleverd werd. Over het algemeen gebruik je de garantie toch niet (ik niet althans), en meestal kan je de problemen ook best zelf oplossen.
Daarnaast zou ik het op prijs stellen wanneer je geen of andere scheldwoorden gebruikt (ook al gebruik je sterretjes).
Als ik binnen 8 minuten moet reageren heb ik er dus geen zin meer in. Als ik jou was zou ik hem gewoon bij een computer winkel inleveren, geld neerleggen en het hun laten doen.
Maar dat kost toch geld? Ik doe het liever zelf...