Ik denk:
Voordelen:
. . . . Je kunt de broncode niet downloaden. (of kan je wel het hele bestand downloaden en die dan editten?)
. . . . Als je op een link klikt, ben je er meteen. Geen laadtijd tussendoor dus.
. . . . Je kunt de opmaak ook mooi doen.
- De inhoud kan niet worden geindexeerd door zoekmachines
- Niet iedereen heeft Flash geinstalleerd
Kortom, alleen leuk voor extra's (advertenties e.d.), games of een omgeving waar je volledige controle over hebt.
Dat de broncode niet is te downloaden kan mij niet boeien, mijn php-code en database-structuur is ook verborgen voor de buitenwereld. Een beetje html, css en javascript kan iedereen wel inelkaar draaien.
Laadtijd is er wel degelijk, sluit je internetverbinding maar eens tijdens een flashsessie. Kun je wachten tot je een ons weegt. Flash is wat dat betreft te vergelijken met AJAX, downlaoden gebeurd op de achtergrond.
De opmaak is inderdaad een sterk punt, met html e.d. ben je toch beperkt in de mogelijkheden. Al is dat voor veel zogenaamde 'ontwerpers' ook een voordeel...
Je kan gewoon een flash website opslaan als en dan decompilen, kan je ermee doen wat je wil.
Verder zijn flash websites meestal té, ziet er allemaal leuk uit enzo hoor al die bewegende dingen, maar als ik ergens op klik wil ik in een paar tellen het ook zien, en niet eerst nog 5 seconden allemaal dingen zien bewegen.
Ik vind flash op zich wel mooi, maar eigenlijk niet voor webdoeleinden. (advertising en dergelijke kan er wel goed mee)
Een flash website vind ik (wat DeaDaluz al zei) vaak te druk. Het ziet er vaak strak uit enzo, maar daar houd het voor mij ook al op. Vaak staat er bijna geen info op dat soort sites, waar het flash scherm vaak klein is (maar een klein deel van je beeld inneemt) waardoor ik het vaak ook nog eens rot lezen vind.
Met HTML en CSS (en een beetje handigheid) kan je toch heel mooi uitziende websites maken, waarbij toch je Content eruit springt, terwijl het bij flash vooral om het uiterlijk gaat.
En ik vind content nu eenmaal belangrijker dan het uiterlijk, het moet er wel strak uitzien natuurlijk, en overzichtelijk zijn. (een beetje toeters en bellen is ook niet erg)
Flash kan je wel mooie layout mee maken, maar het laden kan wel lang duren..
Alleen wat frank zegt, klopt wel, maar ook sommige mensen hbben nog steeds geen Javascript, Shockwave, Java etc... (Dat is de reden eigenlijk ook dat ik PHP leuk vind, want voor zover ik weet kan elk browser PHP lezen)
Alle browsers kunnen (X)HTML, en CSS lezen.. PHP lezen doet een browser niet, de PHP parser op de server stuurt kant en klaren (X)HTML naar de browser.
Flash is erg leuk voor opmaak, maar het is (volgens mij) bedoelt meer voor echte 'applacties,' in plaats van een webpagina. Want als die stomme bewegende tuttels storen mij zo vreselijk. Ik vind Flash wel erg goed voor games, maar voor een (volledige) website vind ik het niets.
Flash moet je eigenlijk neit voor een HELE website gebruiken.
Als je het gebruikt, maak het dan bijvoorbeeld voor alleen je menu ofzo.
Dat je een mooi onmouseover effect krijgt ofzo.
Ik kan ook flash, maar om het vooor mijn hele site te gebruiken is voor mij iets TE veel van het goede ;-)
Logos of Headers kunnen ook nog wel in flash, maarnooit hele sites.
Flash moet je eigenlijk neit voor een HELE website gebruiken.
Als je het gebruikt, maak het dan bijvoorbeeld voor alleen je menu ofzo.
Dat je een mooi onmouseover effect krijgt ofzo.
Ik kan ook flash, maar om het vooor mijn hele site te gebruiken is voor mij iets TE veel van het goede ;-)
Logos of Headers kunnen ook nog wel in flash, maarnooit hele sites.
Is ook niet handig als je je menu in flash maakt, want als er een bezoeker zonder flash is dan heeft ie geen navigatie meer :(
Klopt, dat is wel zo, daarom gebruik ik het ook niet, het was ook meer als voorbeeld dat je het niet voor je hele site, maar bijvoorbeeld voor kleine details kan gebruiken.
Als ik al iets met Flash doe, heb ik daar ook een andere oplossing voor, een pagina met alles in HTML, CSS, en de bezoeker krijgt een keuze welke die wil.
(en geloof mij, dat komt misschien maar 1 van de heel veel pagina's voor)