Ik moest voor mijn boekenpakket voor dit jaar 610 euro betalen (huren!) en daar komt nog een grafische rekenmachine bij!! (100 euro)
(zit wel latijn woordenboek bij (48 euro))

Is het bij jullie ook zo duur? :s
ik had ongeveer 600,- aan boeken + 115,- voor grafische rekenmachine

laat ik het zo stellen

de boeken werden door leraren ingekort tot readers
de rekenmachine zit nog in de verpakking

lekkerrrr
Ik was in totaal voor mijn opleiding 1000 euro aan boeken kwijt waarvan 80% bestond kopien... :(

Daarbij kwam er nog 300 euro voor een training
400 voor kopieren en nog eens 150 euro voor een kist...
Boeken kopen? Doe ik niet aan, met tegenzin 2 boeken gekocht dit jaar van de 20 ofzo.
Dit jaar (havo 4) 720 euro met rekenmachine van 100.
Aankomend jaar (havo 5) 310 euro. Maar ik heb 200 euro bespaard door tweede hands te kopen dus mijn ouders hoeven nog maar 110 te dokken.

Ik koop mijn boeken altijd. Veel boeken bij ons op school heb je namelijk 2 jaar nodig.

En zo'n grafische rekenmachine is echt harstikke makkelijk. Heel veel gebruik van gemaakt.

Het enige wat ik nooit heb gebruikt zijn de leesboekjes die je bij de talen moet kopen en de CD roms.
Oeps, wij krijgen in janurari ook nog bericht over een grafische rekenmachine, dus dat komt er nog wel even bij ;-)
Waarom trouwens een rekenmachine? Juliie hebben neem ik aan toch wel Excel op school?
Heb ik even geluk dat ik voor mijn multimedia & grafische vormgeveving maar 250 euro aan boeken kwijt ben ^^ maarjah we moeten wel 200 euro aan licentiekosten betalen en 115 voor een externe harde schijf (ik krijg een laptop dus die schijf vervalt)

Maarjah.. je gebruikt toch nooit alles..
Klaasjan.. Nee dit is een speciale voor grafieken enz...
Mijn grafische rekenmachine was ook 100 euro's toen ik hem kocht, maar gaat nu al jaren mee... (jaar of 4/5).

Ikke kweet niet niet wat ik voor boeken moet betalen, ze zijn niet zo snel bij ons. Maar dat zal wel tegen de 400 euro lopen+inschrijfgeld (1500) en nog wel wat! ik ken ze langer dan vandaag!
De simpelheid op grafieken te plotten en er alles ervan af te komen te weten maakt zo'n ding echt onmisbaar.

Reageren