Ik moest voor mijn boekenpakket voor dit jaar 610 euro betalen (huren!) en daar komt nog een grafische rekenmachine bij!! (100 euro)
(zit wel latijn woordenboek bij (48 euro))

Is het bij jullie ook zo duur? :s
Gelukkig volgend jaar neits (ben 1 jaar op stage)
bootschoenen eris? :)

rubbere kaplaarze!
Worden betaald :)
Ik betaal net als Arjan (edit: en meerdere andere mensen zie ik) 1500+ aan school geld, mijn boeken zijn gelukkig iets goedkoper, dit jaar sowieso, omdat ik het jaar over mag doen. En dus geen nieuwe boeken nodig heb. (Mag dat? Met speciale omstandigheden wel ja. (HBO 1e jaar))
Grappige is wel dat de Ti84 geen % knop heeft.
Eén van de meest bassale dingen.

Ik heb ook nog twee Texas normale rekenmachines liggen uit mijn vadersstudie jaren werken ook nog prima.

Maar heb altijd 2 rekenmachines in mijn tas zitten een Ti84 en een Ti13 (normaal). Zo'n normale rekent soms toch fijner
op de TI83+ zit ook geen % knop, maar dat is toch niet zo moeilijk? 50% is maal 0,50 en 50% extra maal 1,50?
@Zim
Het gaat om het idee.
Zelfs de meeste zakrekenmachines kennen plus, min, delen, vermenigvuldigen en procenten.
En wat hij probeerde duidelijk te maken (en anders ik nu), is dat het idee van een procent teken luie kinderen oplevert :)
Ja, dat het procenten eigenlijk een afkorting voor is. Maar ik snap ook Webmakerij's punt. Want 'tot de macht' is ook een functie, maar dat staat eigenlijk voor: $getal*$getal*$getal.

Maar ik mis het %-teken niet.
Dat is anders. Het procentknopje is met 1 vermenigvuldiging te doen (wat ik trouwens altijd doe, ook op rekenmachines met procentknop) en een macht- of faculteitknop bijvoorbeeld kost bij 3^10 al heel wat meer werk.
Vergelijk het dan met de inverse- of wortelknop, dat is ook maar 1 berekening :)

OT:
Ik zou zo niet precies weten wat ik betaal aan boeken.

Reageren