Mijn videokaart is zojuist kapot gegaan en nu wil ik een nieuwe kopen. Ik heb er alleen geen verstand van. Is een Geforce 6800 goed? Ik speel namelijk ook nieuwe spellen op mijn pc. Wat moet ik weten of deze kaart in mijn pc past? En is deze kaart wel goed? Of raad u me iets anders aan?
Ik wil ook mijn pc sneller maken. Ik was van plan 2 geheugenkaarten te kopen van beide 1gb. Maar van welk type?
2x 1024mb wilde ik halen. Ik gebruik namelijk meerdere proramma's tegelijk en ik wil van alle haperingen af. Hopelijk wordt dat hiermee verholpen. Zou dat kunnen? of heb ik 512mb nodig omdat 1024mb niet mogelijk is met mijn pc?
U zegt dat ik een AGP kaart nodig heb. Is de GF 6800 een AGP? en past deze zonder andere upgrades in mijn pc?
En kan ik hiermee oblivion spelen: www.morrowind.com ?
Wat is het processor geheugen? En wat is er dan mis met het moederbord?
2x 1024mb wilde ik halen. Ik gebruik namelijk meerdere proramma's tegelijk en ik wil van alle haperingen af. Hopelijk wordt dat hiermee verholpen. Zou dat kunnen? of heb ik 512mb nodig omdat 1024mb niet mogelijk is met mijn pc?
Je moet eens op de momenten van de haperingen in Task Manager kijken hoeveel geheugen je gebruikt.
Ik heb regelmatig heel m'n taakbalk vol met van alles en nog heb ik genoeg aan 1024MB.
U zegt dat ik een AGP kaart nodig heb. Is de GF 6800 een AGP? en past deze zonder andere upgrades in mijn pc?
Ja en nee.
De GF6800 serie is er in AGP en PCIe smaak.
Daar moet je dus goed op letten :)
Do birds fly?
Mja, een high-end kaart van de vorige generatie kan alle spellen nog makkelijk aan.
Alleen dingen als HDR heb je niet.
De enige manier om dat te krijgen is om er ook een nieuw moederbord met PCIe en processor bij te kopen.
Wat is het processor geheugen? En wat is er dan mis met het moederbord?
Berekeningen die veel gedaan worden en/of wachtende data worden vaak in dat geheugen geplaatst.
In C++ doe je dat bijv door het woord "register" te gebruiken bij de variabeledeclaratie.
En het ziet er niet naar uit dat er iets mis is met het moederbord hoor.
Mijn videokaart is zojuist kapot gegaan en nu wil ik een nieuwe kopen. Ik heb er alleen geen verstand van. Is een Geforce 6800 goed? Ik speel namelijk ook nieuwe spellen op mijn pc. Wat moet ik weten of deze kaart in mijn pc past? En is deze kaart wel goed? Of raad u me iets anders aan?
Ik wil ook mijn pc sneller maken. Ik was van plan 2 geheugenkaarten te kopen van beide 1gb. Maar van welk type?
Dat je PC mis een beetje sloom is hoeft niet te liggen aan het geheugen.. Kijk eens waar hij sloom in is. het spelen van spelletjes of het opstarten of als je meerdere dingen open heb staan..
MVG Robbert
Dat laatste. Wanneer ik meerdere dingen hebt open staan. Meestal de volgende dingen:
-dreamweaver
-flash
-firefox (10 tabbladen)
-windows media player
-msn messenger
- 3 tot 4 mappen
Denk zo'n 300 MB geheugen als ik het hier zie.
- sinds kort 3d studio max
En het loopt allemaal heel erg langzaam.
Ja duh ;)
3dsmax is een van de zwaarste programma's :X
Ik zie dan ook geen direct verband tussen 3dsmax en de andere programma's :P
Probeer anders eens het gratis "Blender", zeker totdat je je geheugen hebt.
En de videotuts zijn ook erg goed trouwens :)
3dsmax heeft zelden genoeg geheugen.
Een scene wordt gauw erg groot, dan moet je echt aan een wat stevigere PC gaan denken om dat te kunnen bolwerken, niet alleen wat geheugen.
( Berekeningen maakt de processor die moet dan sneller; laden gebeurt van hardeschijf, denk aan een 10k rpm raptor etc ... )
Heb ik nu AGP of PCI nodig?
Niemand zei PCI toch?
PCIe = PCI Express, de opvolger van AGP.
Daar dat niet op je moederbordje zit, zul je wel voor AGP moeten kiezen ;)
Haha in dat geval valt er niets te kiezen.
Blender werkt trouwens niet op mijn pc. Dan loopt alles meteen vast. (zal wel met de videokaart te maken hebben).
Wanneer ik 3d studio max draai, heb ik dan niets aan die 2048mb geheugen?
Wat raad u me aan? 2x512 of 2x1024?
En van welk merk zou ik GF 6800 moeten kopen? Wat is betrouwbaar? Waar kan ik deze het goedkoopst halen?
Ik heb zelf 512 MB SDRAM geheugen, en een NVidia GFORCE 7 MX 2000. Die werkt prima, ook op de nieuwste spellen als GTA: Red Light Destrict, Doom3 en Quake 4 :D
Wanneer ik 3d studio max draai, heb ik dan niets aan die 2048mb geheugen?
Jawel.
Maar ik bedoelde dus dat je er geen wonderen van hoeft te verwachten.
512 is sowieso te weinig voor een computer hedendaags, dus minimaal 1024.
Je zou ook kunnen beginnen met 1x1024.
Dan kan er altijd later nog 1 bij OF heb je geld over om in een nieuw moederbord etc... te stoppen.
En van welk merk zou ik GF 6800 moeten kopen? Wat is betrouwbaar? Waar kan ik deze het goedkoopst halen?
Voor goedkoopst zie post hierboven.
Toch wil ik benadrukken dat goedkoop niet altijd goed is en dan doel ik vooral op sommige vage webshops.
Qua merken heb ik bijna alles van Asus hier.
Dat is persoonlijke voorkeur. ( Meestal zit er veel extra bij :) )
Alle grote merken voldoen, soms verschilt de kloksnelheid een beetje maar dat merk je meestal niet echt behalve in 3dmark-punten dan.
Edit:
Rob schreef op 07.07.2006 22:33
Ik heb zelf 512 MB SDRAM geheugen, en een NVidia GFORCE 7 MX 2000. Die werkt prima, ook op de nieuwste spellen als GTA: Red Light Destrict, Doom3 en Quake 4 :D
Geforce 7 MX 2000?
Grapjas :P
En de nieuwste spellen spellen?
Mja, in DirecX 7 mode als slideshow ^^