Zo, ben ik weer :). Wellicht kan je je nog herinneren dat ik lang geleden een VMWare Debian server in elkaar gedraaid had. Later heb ik nog een aantal aanvragen gekregen van mensen die het heel handig leek maar helaas had ik er op dat moment geen tijd voor.

Nu ik vakantie heb ben ik mijn lijstje aan het afwerken van dingen die ik nog moest doen. Het volgende agenda punt is de PHP handleiding maar de VMWare image heeft voorrang :).

Wat heb ik te bieden? Vrij simoel een zipfile met daarin een complete debian installatie met alles wat je nodig heb om een server op te zetten.

Apache 2.0.55 met SSL, PHP 5.1.4 met GD, MySQL 5.0.22, PHPMyAdmin 2.8.2, Samba (om er via het netwerk op te kunnen) & ProFTPD (ftp server). Deze nieuwe vmware is sneller en weer geheel van de grond af aan netjes opgebouwd.

Webserver:

PhpMyadmin (over ssl):

Netwerk:

FTPServer:

VMWare heeft een aantal voor en nadelen. Ik ga er niet dieper op in, basicly komt het er op neer dat het zo'n 75MB van je geheugen gebruikt. Maar het voordeel is dat het geen troep op je pc achterlaat en geen resources gebruikt als het uitstaat. Het allemooiste is dat het _niet_ jou computer kan slopen. Onmogelijk omdat de server volledig virtueel draaid :).

Zijn er mensen die hier intresse in hebben? Dat is mooi! Ik ga deze keer geen CD's opsturen... dat kosten mij ontiegelijk veel tijd. Omdat mijn thuisserver ook maar 100kb/sec up kan, en ik mijn 100mbit lijn er niet voor wil misbruiken stel ik voor om gebruik te maken van Emule. Daar heb ik echter wel 10 of meer man voor nodig die bereid zijn een paar nachtjes een paar kb van hun upload aan te bieden. Ik zal in ieder geval de komende 2 weken mijn upload opzetten ;). De eerste dagen is het niet zo snel maar zodra een paar mensen wat binnen hebben gaat het vanzelf sneller.

Download hem hier.
Ik wil graag PHP Newbie bedanken voor de 226.63 MB die ik van hem kon downloaden..

Als iemand nog zo vriendelijk wil zijn om mij de overige 9.65 MB te leveren, ben ik helemaal :)..

[edit]
En ik bedankt hierbij armorad voor het resterende gedeelte..
[/edit]
Graag gedaan andries, de server draait nu weer, en wie wil kan hem downloaden.

Als niemand meer wil, meld dat dan even, dan wordt de server weer ingezet voor andere doeleinden
Ik ben weer terug! Dat betekend dat mensen met vragen/problemen weer een mogelijkheid hebben die te stellen :P.
ik heb overens op school afgeloopen jaar een fedora server moeten instaleeren met dns webserver print/ file server en de hele ratteplan
als opdrachtje.
als je goed zoekt op internet is er genoeg over te vinden vooral het dns gebeuren is best leuk om te weeten hoe het nou werkt kan je meteen je site een naam geven als je er mee aant werken bent heb je een soort eigen intranet

aleen gebruikte wij hier voor VPC van microsoft...
en hadden wij niet de keuze om VMW te gebruiken
voor de gene die hier interesse voor hebben hier staat welke OS'n er alemaal draaien op VPC http://vpc.visualwin.com/
overgens fedora is gratis te downloaden... van meestal wel redelijk snelle servers

http://www.fedora-linux.nl/downloaden.php
hier staan wat links en verdere infromatie

ook is het vrij simpel om paketjes te downloaden van uit fedora zelf
@lol: Ooit gehoord van de "Edit-knop" 2 berichten passen ook wel in 1 bericht.
Arjan Kapteijn schreef op 17.08.2006 16:23
Ik kan hem nu ook op een normale manier ter download aanbieden:

Klik hier om mijn vmware server te downloaden..

- Apache (2.0.55) (met SSL)
- PHP (5.1.4) met GD-lib
- MySQL 5.0.22
- PHPMyAdmin 2.8.2
- Samba (Netwerk)
- ProFTPD (FTP)

Het is alleen wel jammer dat je dan deze text krijgt te zien als je op de link klikt...

"Sorry, the file you requested is not available.

The file has been deleted by the uploader. sendspace is not able to help you in this matter."
misschien dat ik eens een howto ga maken voor Debian webservers ofzo... dunnow :P

Reageren