Zo, ben ik weer :). Wellicht kan je je nog herinneren dat ik lang geleden een VMWare Debian server in elkaar gedraaid had. Later heb ik nog een aantal aanvragen gekregen van mensen die het heel handig leek maar helaas had ik er op dat moment geen tijd voor.

Nu ik vakantie heb ben ik mijn lijstje aan het afwerken van dingen die ik nog moest doen. Het volgende agenda punt is de PHP handleiding maar de VMWare image heeft voorrang :).

Wat heb ik te bieden? Vrij simoel een zipfile met daarin een complete debian installatie met alles wat je nodig heb om een server op te zetten.

Apache 2.0.55 met SSL, PHP 5.1.4 met GD, MySQL 5.0.22, PHPMyAdmin 2.8.2, Samba (om er via het netwerk op te kunnen) & ProFTPD (ftp server). Deze nieuwe vmware is sneller en weer geheel van de grond af aan netjes opgebouwd.

Webserver:

PhpMyadmin (over ssl):

Netwerk:

FTPServer:

VMWare heeft een aantal voor en nadelen. Ik ga er niet dieper op in, basicly komt het er op neer dat het zo'n 75MB van je geheugen gebruikt. Maar het voordeel is dat het geen troep op je pc achterlaat en geen resources gebruikt als het uitstaat. Het allemooiste is dat het _niet_ jou computer kan slopen. Onmogelijk omdat de server volledig virtueel draaid :).

Zijn er mensen die hier intresse in hebben? Dat is mooi! Ik ga deze keer geen CD's opsturen... dat kosten mij ontiegelijk veel tijd. Omdat mijn thuisserver ook maar 100kb/sec up kan, en ik mijn 100mbit lijn er niet voor wil misbruiken stel ik voor om gebruik te maken van Emule. Daar heb ik echter wel 10 of meer man voor nodig die bereid zijn een paar nachtjes een paar kb van hun upload aan te bieden. Ik zal in ieder geval de komende 2 weken mijn upload opzetten ;). De eerste dagen is het niet zo snel maar zodra een paar mensen wat binnen hebben gaat het vanzelf sneller.

Download hem hier.
Ik upload blijkbaar al een poos aan iemand, maar toch kan ik zelf maar van 1 bron downloaden... Leuk :p
Arjan,

Misschien is het een idee dat jij nu tijdelijk je uploadsnelheid even op 100 of 150 zet, zodat alles even wat sneller gaat ;-)

Bij mij is niemand aan het uploaden
downloadsnelheid: 54 kb/s ;-)

edit: ph0enix is aan het uploaden bij me
Ik wil ook wel helpen. Ik kan alleen morgen pas weer want mag van af nu niet meer op computer:S
Ik zal wel de digitale ezel zijn. Als ik op de link klik begint ij niet met zoeken maar kom ik op een soort van tut over het maken van linken
Klaasjan, had ik ook, gebruik je ff?

dan moet je even rechtermuisknop--> linklocatie kopieren, en dan ergens plakken, http:// weghalen, en daar ed2k:// van maken
Dat ligt aan de UBB parser hier op phphulp...

Arjan, dat het bij mij niet zo goed ging zal wel aan mijzelf hebben gelegen denk ik. Je kan met VMWare Server zelf images maken, toch? Dus ik denk, ik maak een image van mijn Windows, kan ik een losse, lege windows ernaast draaien als server. Helaas, toen de virtuele Windows ging starten kreeg ik mooi blauw scherm, en mijn PC wou niet meer starten :)

Maar een Debian zou ik best willen proberen hoor!
Zo bang ben ik nu ook weer niet voor VMWare :)
Ben nu met 8,5kb/s aan het downloaden, en Alfred is ook aan het downloaden :)

Arjan, kom ook even op IRC, wil wel even je hulp voor Stand-Alone Debian :)
@ Newbie zo bedoel je?
ed2k://ed2k//|file|VMWare%20Debian%20Webserver.rar|247754171|929ECCB4C22C6C78066D8190DF3D2AFD|h=C7NXFVTF4Y5OYJNXAJK3DUZW7KZSL5LD|/|sources,80.126.53.70:4662|/

Want dan krijg ik een soort van Parse error
nee zo ;-)

[ignore]
ed2k://|file|VMWare%20Debian%20Webserver.rar|247754171|929ECCB4C22C6C78066D8190DF3D2AFD|h=C7NXFVTF4Y5OYJNXAJK3DUZW7KZSL5LD|/|sources,80.126.53.70:4662|/
[/ignore]
Willem-Jan schreef op 09.07.2006 20:41
en Alfred is ook aan het downloaden :)

M'n upload is beperkt op 10kb/s ;)

Reageren