Zo, ben ik weer :). Wellicht kan je je nog herinneren dat ik lang geleden een VMWare Debian server in elkaar gedraaid had. Later heb ik nog een aantal aanvragen gekregen van mensen die het heel handig leek maar helaas had ik er op dat moment geen tijd voor.

Nu ik vakantie heb ben ik mijn lijstje aan het afwerken van dingen die ik nog moest doen. Het volgende agenda punt is de PHP handleiding maar de VMWare image heeft voorrang :).

Wat heb ik te bieden? Vrij simoel een zipfile met daarin een complete debian installatie met alles wat je nodig heb om een server op te zetten.

Apache 2.0.55 met SSL, PHP 5.1.4 met GD, MySQL 5.0.22, PHPMyAdmin 2.8.2, Samba (om er via het netwerk op te kunnen) & ProFTPD (ftp server). Deze nieuwe vmware is sneller en weer geheel van de grond af aan netjes opgebouwd.

Webserver:

PhpMyadmin (over ssl):

Netwerk:

FTPServer:

VMWare heeft een aantal voor en nadelen. Ik ga er niet dieper op in, basicly komt het er op neer dat het zo'n 75MB van je geheugen gebruikt. Maar het voordeel is dat het geen troep op je pc achterlaat en geen resources gebruikt als het uitstaat. Het allemooiste is dat het _niet_ jou computer kan slopen. Onmogelijk omdat de server volledig virtueel draaid :).

Zijn er mensen die hier intresse in hebben? Dat is mooi! Ik ga deze keer geen CD's opsturen... dat kosten mij ontiegelijk veel tijd. Omdat mijn thuisserver ook maar 100kb/sec up kan, en ik mijn 100mbit lijn er niet voor wil misbruiken stel ik voor om gebruik te maken van Emule. Daar heb ik echter wel 10 of meer man voor nodig die bereid zijn een paar nachtjes een paar kb van hun upload aan te bieden. Ik zal in ieder geval de komende 2 weken mijn upload opzetten ;). De eerste dagen is het niet zo snel maar zodra een paar mensen wat binnen hebben gaat het vanzelf sneller.

Download hem hier.
nog steeds een erro met deze:
ed2k://|file|VMWare%20Debian%20Webserver.rar|247754171|929ECCB4C22C6C78066D8190DF3D2AFD|h=C7NXFVTF4Y5OYJNXAJK3DUZW7KZSL5LD|/|sources,80.126.53.70:4662|/
die had ik btw ook al geprobeerd.

Failed to parse search expression
Syntax error in comparison operator ' ='
Klaasjan, klik op "zoeken"

Methode zet je op "Globaal (Server)"

En zoekterm "VMWare Debian".

Dan krijg je een lijstje van 10-15 files, en kies je "VMware Debian Webserver.rar"

Hierna klik je op "Overdracht", en zie je het bestand ;)
piep arjan even op :-p

typ z'n naam en hij komt vanzelf :-p
1 vraagje. Wat is nu het verschil met een gewone server net als met de tutorial op deze site en met de VMWare Debian server?
Ja hij staat nu in mijn lijstje download alleen niet. Zal wel wat moeten forwarden?
Maar daar snap ik de balle van. Mede gezien het feit dat ik eerst een modem en dan nog een router heb. En volgens mij helpt het niet als ik alleen in de modem wat instel (kan wel in de digibeten verhalen van gisteren :))
Bij mij is hij al over de helft ;-)
PHP Newbie schreef op 09.07.2006 21:02
Bij mij is hij al over de helft ;-)

Wrijf het er maar in :(
Ehmmmmm vaag hij is hem nu ook bij mij aan het downloaden net nog niet:S:S

na ja met rond de 20 kb/ps:D

GR. mebus!

edit: na ik heb de limits bij mij weggehaalt dus het uploaden van mijn computer zou rond de 100 kb/ps moeten zijn voor de anderen

maar dit licht natuurlijk ook aan je eigen internetverbinding
55kb/s, heb m'n upload op 36kb/s gezet, zowat het maximum uit m'n lijn :^)
Ik heb mijn upload iets verhoogd, 75kb/sec. Dat hou ik zo wel denk ik :). Vandaag loopt het wellicht wat gaar maar zodra een aantal man het eenmaal binnen heeft gaat het wel goedkomen :).

Vincent, als je een server installeerd dankzij mijn handleiding moet je zelf alles installeren en configureren. Daarnaast draaid het allemaal op jou eigen pc op de achtergrond (ook als je het niet gebruikt neemt het dus geheugen in) en het zit in windows 'verweven'.

Met mijn vmware debian server hoef je niks te installeren. Opstarten en klaar :). En als je hem niet gebruikt zet je hem uit en neemt het ook geen geheugen in beslag. Een ander voordeel is dat het veiliger is (het draaid op linux) en als er iets mis gaat gebeurd er niks met je windows want daar kan vmware niet bij. Ook kan je gemakkelijk de hele server verhuizen naar aan andere of nieuwe pc mocht dat ooit nodig zijn :).

Klaasjan, meestal zul je inderdaad poort 4662 (TCP) en 4672 (UDP) moeten forwarden. In theorie hoeft dat alleen in je router :).

Die ED2K link kan je trouwens in zijn geheel kopieren (zonder http://) en in het zoekvenster intikken als zoekterm. Dan pakt hij hem ook :). Wel eerst verbinding maken met een server.

Reageren