Ik wil graag een eigen server maken maar ik heb geen flauw idee hoe dat moet kan iemand het in stappen uitleggen??
Bart, 06.10.2003... dat is bijna 3 jaar oud!

Doe het zelf hier, of installeer iets als wamp. Maar dat had je ook zelf kunnen bedenken.
Ik heb net een Dual Xeon server gekocht :) (2x 2,4 Ghz 2 GB geheugen en 250 Gb schijf)

Wamp bevalt me ook goed, alleen zou ik toch directadmin op me server willen draaien :)
ik heb een servertje met 2 Dual Core Opteron processors =D mannn da werkt lekker!

(natuurlijk wel Unix als os hea ;-) )
@arjan - Niet op datum gelet :$
Stelletje opscheppers. Pentium 333Mhz voldoet prima hoor :)

Mocht het met je niet lukken met de tutorial van Arjan (wat ik mij bijna niet voor kan stellen) dan heb je altijd nog google :)
Njah ik kon hem kopen van iemand.. en 450 euro is niet duur als je hem als gameserver verhuurt (45 euro per maand, en hij draait voor 2 personen dus toch 90 euro per maand,hier zijn uiteraard de kosten al vanaf die ik maak door hem bij een bedrijf te plaatsen)
/me komt aanhuppelen met een Pentium 3 550 MHz, 256 MB Ram.

Werkt ook wel lekker.. Ik ga hem binnenkort effe formatteren, want Windows Server 2003 Enterprise Edition is toch wat teveel gevraagt.. Er komt Debian 3.1 i.c.m. Plesk 8.0 op (Dan is gelijk alles geinstalled, PHP, ASP, ASP.NET, Perl, Python, ColdFusion, MySQL, FTP. En het is makkelijk te configureren via de webbrowser)
Niet offtopic gaan is idd soms erg lastig, maar probeer het aub heren...
@ Willem-Jan, probeer je respect bij de mods te krijgen ^^

Maar Peter, wat bedoel je precies met eigen server? want je kan heel veel soorten servers bedoelen..

Reageren