Ik wil graag een eigen server maken maar ik heb geen flauw idee hoe dat moet kan iemand het in stappen uitleggen??
Ik wilde precies hetzelfde als Willem-Jan reageren. Opscheppen is leuk, maar toch niet. En Willem-Jan heeft al wèl veel respect bij de mods.

Wat betreft dit topic. Iets als wamp is inderdaad leuk en makkelijk. Zelf de dingen los installeren is ook niet erg lastig en handig m.b.t. libraries. Er staan ongeveer 1000 tutorials op Google dus ik denk niet dat het een probleem moet vormen. Verder kun je de vraag inderdaad ook anders opvatten, maar het lijkt me sterk dat we hier moeten gaan uitleggen hoe je van silicium en strontium computerchips bouwt, laat dat maar aan AMD en Intel over ofzo.
Ik bedoelde dat er ook data-server's, webserver's,gameserver's,printserver's,mailserver's etc. zijn ;) en niet hoe-maak-ik-een-processor-met-mijn-scheikunde-setje-?
En die moet vanaf buiten bereikbaar zijn bedoel je?

Installeer eerst eens een webserver (zie Arjan zijn post voor details), en kijk op www.portforward.com om je router op te stellen voor verkeer.
Peter schreef op 12.07.2006 14:37
webserver

Wil je een server in een datacenter, waar meerdere serieuze websites op kunnen blablabla.

OF

Gewoon een thuis test servertje wat eventueel van buitaf te benaderen is?
ik wil gewoon een site op mijn eigen server hebben!
doe aub een beetje rustig Peter, we proberen je te helpen, maar dat kan niet 1,2,3. En daarom stellen we zo gericht mogelijke vragen, als je die beantwoord krijg je waarschijnlijk het snelst antwoord.
Peter schreef op 12.07.2006 15:16

En nu beantwoord je nog steeds Boaz zijn vraag niet.
Wil jij op jouw computer een webserver installeren? Of heb je een server gekocht, en wil je daar een webserver op installeren?

Mag ik vragen waar het voor dient, misschien kunnen we dan beter helpen.
Peter schreef op 12.07.2006 15:16
Ja, en? Dat is toch echt jouw probleem, dan hoef je hier niet te gaan lopen schreeuwen. Niet zo netjes.

Installeer gewoon WAMP (is reeds gezegd) en klaar ben je. Dan wordt jouw PC als server gebruikt (de A in WAMP staat voor Apache). Moet deze ook via internet bereikbaar zijn, dan moet je eventueel nog een poort in jouw firewall forwarden.

Maar voor 2 euro in de maand heb je al een webhoster die alles voor je regelt, veel eenvoudiger én veiliger.
En heb je Linux, dan download je LAMP :)

Reageren