Ik wil binnenkort beginnen met het maken van websites voor andere mensen, tegen vergoeding natuurlijk. Maar ik heb geen KvK-nummer? Mag ik dat dan wel doen? En zo ja, hoeveel mag je dan vragen per website?

Hebben jullie verder nog tips?

Alvast bedankt,

ArendJan
wat ik altijd doe is zeggen: als je geld doneert dan doe ik een dienst, donaties zjin (voor zo ver ik weet) belasting en kvk-zooi vrij..

Ik neem aan dat je de prijs per website zelf wel mag bepalen...
Oke, maar hoeveel vraag jij voor een simpele website waarmee je 5 uur bezig bent?
Waar de één 5 uur over doet, kost de ander misschien 10 uur of 2 uur. Donaties zijn vast niet belastingvrij. Misschien tot een bepaald bedrag. Je hoeft niet persé een Kvk nummer te hebben, als je het maar wel aan de belasting opgeeft.
zorg dat het als vrijwilligers vergoeding komt.

kan je per bedrijf/klant tot ongeveer 1500 euro per jaar krijgen geheel belasting vrij
ArendJan schreef op 14.07.2006 13:30
Oke, maar hoeveel vraag jij voor een simpele website waarmee je 5 uur bezig bent?

Nog nooit een website voor geld gemaakt.. alleen gratis, maar andere diensten doe ik wel voor geld...
Dat kan dan bij overige inkomsten, en tot een maximum van 3000 per jaar dacht ik..
Is vast wel te vinden op www.belastingdienst.nl
Nou kijk, ik wil er echt geen bedrijfje van maken ofzo, maar ik wil gewoon zo af en toe als bijverdienste tussendoor een website maken en zo m'n geld bij elkaar sprokkelen...:P (als is het 1000 euro per jaar)
Iemand anders nog een nuttige tip?
ArendJan, wil je het eigenlijk voor vrienden/kennissen doen, of gewoon elke domme Hollander die een site wil?
Eeeh, alleen voor domme belgen, die betalen 500 euro per uur! :P

Neej, gewoon voor mensen die een website willen, ongeacht of ik ze ken of niet....

Reageren