Ik ben op zoek naar iets in flash dat (veilig!!) verbinding maakt met een PHP script, dat op zijn beurt weer connectie maakt met de MySQL database.. dat ik dus MySQL gegevens in mijn Flash Movie kan zien..
maar ik wil het veilig hebben, dus dat ALLEEN mijn FLASH movie het PHP script kan aanroepen, en niet dat een een of andere koekenbakker mijn php script aanroeps en zo 'heel de database inhoud' ziet...
Euhm, ik weet niet of je voor je flash-movie moet inloggen o.i.d.
Zoja: gebruik dan die authentificatie ook voor je PHP script
Zonee: dan kan iedereen die het flash-ding draait ook wel al het verkeer in de gaten houden. Ik kan het hier met een menuoptie in Safari, maar ook met Ethereal, packet sniffing. Regel 1: de computer van de gebruiker is nooit veilig. Simpelweg omdat jij niet diegene bent die er de controle over heeft. Onthoud dat.
Ik weet de gevaren ook, maar wat ik dus wil maken is dat de flash ALLEEN de gegevens van een bepaalde gebruiker leest... (dat is makkeljik met php te maken, met bv sessies, maar ik wil het nu ook maken met flash... en dan word het moeilijker..)
Dan moet je er dus voor zorgen dat de server geen gegevens kan verstrekken aan mensen die die gegevens niet mogen zien. Dat is de enige echt veilige manier.
www.flashfocus.nl heeft vast wel een mooie tutorial hierover, en anders www.tutorialized.com kijk daar eens rond, er staan zat scripts/tutorials over veilig verbinding maken met mysql & flash
ik hoop dat je in flash actionscript kan, je moet zowieso, alle data die je naar flash wil versturen, of die importeerbaar voor flash moet zijn in een variabele zetten. Arrays ondersteunt hij niet en overige soortgelijke dingen ook niet.
Vervolgens moet je in actionscript loadvars(); gebruiken. Als het goed is staat op www.gotoandlearn.com in het tutorial lijstje een tutorial over een flash phpmysql applicatie, misschien dat het je kan helpen?