Ik ben op zoek naar iets in flash dat (veilig!!) verbinding maakt met een PHP script, dat op zijn beurt weer connectie maakt met de MySQL database.. dat ik dus MySQL gegevens in mijn Flash Movie kan zien..
maar ik wil het veilig hebben, dus dat ALLEEN mijn FLASH movie het PHP script kan aanroepen, en niet dat een een of andere koekenbakker mijn php script aanroeps en zo 'heel de database inhoud' ziet...
mijn PHP file haalt gegevens uit de db...
En die php file word aangeroepe door mijn flash file.
WANT!!!! ik ben een game aan het maken in flash, en het is een beetje onhandig als je dan er in een keer word uitgegooid, een phpbestand opent, en da je dan weer overnieuw het spel in moet ofzo.. het moet dus allemaal tjidens het spelen gebeuren....
En de PHP file zet ik onder de root van mijn www dir, zodat niemand daarbij kan, behalve mn site zegmaar.. dat is altijd 100% safe (nou ja, 100% kan nooit)
Voor de rest is dat dus het idee, en als ik het doe via XML dan is dat (op de zelfde manier) denk ik best wel lek...
ok, nou succes ermee dan, zoveel weet ik er ook niet echt van...
Een xml file is uit principe niet onveiliger dan de methode die jij gebruikt. Beide worden gewoon opgevraagd: met jouw methode zien ze comma seperated variabelen die flash opvraagt, je zult nog steeds met sessies moeten werken.
De php onder de root van je www gaat niet werken met flash, want flash moet even goed gewoon die phpfile opvragen. Het enige verschil tussen de twee methoden is het formaat.
Ik stel voor dat je je even gaat verdiepen in flash voordat je dingen als 'lek als de ziekte' gaat verkondigen, het is zo lek als jij het programmeerd.
ik heb me ook al verdiept in flash ;-) maar niet gedacht dat een xml file zo veilig kan zijn totdat ik zelf mijn post schreef (zie 1 hierboven)... en toen had ik het al gepost en dacht ik, laat ik eens even kijken wat jullie ervan vinden. zelfde idee als mij dus!