Hallo,

Ik ben bezig met een layout voor een site, en die layout wordt vooral bepaald door afbeeldingen, waardoor ie dus een vast formaat heeft, en de overgebleven ruimte wordt ook met afbeeldingen opgevuld.
Nou wil ik dus weten: welk formaat is slim om te gebruiken, ik dacht aan 800*600, maar helaas zijn er nogwel mensen die een monitor van 800*600 hebben, waardoor dus een dele wegvalt.
Maar doe ik 640*480, heb ik ongeveer geen ruimte, dat is gewoon veel en veel te weinig.
Dus wat raden jullie aan???

Groetren,
Jonathan
Beste Jonathan

Ik vind dat je op dit moment toch best een site ontwikkeld voor mensen die op een resoltie van 1024 bij 768. Beetje toekomst gericht denken kan nooit geen kwaad eh.

Dat is mijn opinie.

Mvg

Reinhart De Bock
Dacht ik ook. Die mensen met 800*600 hebben denk ik toch nog een ie1.0, die geen ene f*ck ondersteund, dus die zien toch niets;)
Dat zou ik niet onderschatten. Een recent onderzoek toont aan dat nog lang niet iedereen met een breedte van 1024 surft. Bovendien zijn er genoeg mensen die niet met een gemaximaliseerd scherm surfen. Voorlopig is een breedte van 800 veiliger dan een breedte van 1024.
Nog beter is, om je lay-out liquid te maken, zodat hij meerekt met de breedte van het browservenster. Zoek maar eens met Google. Daar zijn veel tutorials over.
Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf waarvoor hij moet gaan dienen ;) Een blog ofzo vind ik persoonlijk fijn als hij op 800*600 is, omdat je dan niet over heel het scherm moet lezen.. snap je? Voor een site met enkel foto's is het misschien beter om 1024*768 te gebruiken omdat je foto's dan meer ruimte hebben :)

Maar zoals Jan hierboven zei lijkt het mij voor jou wel iets om hem liquid te maken... :)
Maar wat kan je nou met een site van 640 px breedt: Bij mij ziet het er zo uit;
Links naar rechts:
-25px marge en een leuk schaduwtje oed
-menu/logo van 150px
-25px marge
-maar 415px!!! content
-25px marge
Ow jan, jij dacht dat ik de site zelf (het midden) 1024 breedt wou maken. Nee, ik dacht 800;)
Ik zou mijn site voorlopig niet helemaal liquid maken, omdat de verhoudingen dan op gegeven moment nogal zoek kunnen raken.
Op een "normaal" scherm kan het er heel goed uitzien, maar op een breedbeeld lijkt de layout dan nogal uitgerekt.. (of andersom natuurlijk, ligt eraan waarop je hem bouwd)
Ik heb eventjes wat geprobeerd, en willen jullie eens even zeggen wat je ervan vindt? Ik ben nog aan het uppen, dus de plaatjes staan er misschien nog niet op wanneer je de pagina bezoekt.
http://phphulp.jonathanhogervorst.com/zegnuzelf.php

Reageren