Hoi, ik heb sinds kort een computer op mn kamer, alleen werkt het draadloze internet niet. Ik krijg dan een niet volledige verbinding en kan dus ook niet het internet op. Heeft iemand hier ervaring mee? (het ligt niet aan de afstand van de zender en ontvanger)
Waarschijnlijk ligt het toch aan de afstand. Beneden met dezelfde instellingen werkt het draadloos internet wel, als je de ontvanger vlakbij de zender zet. Boven heb ik lage verbinding en dan werkt het niet.....
Me pa
------- vloer is 20 cm dik (beton)
ik
------- vloer is 20 cm dik (beton)
router | me moeders en zusje hun computer
En daar heeft ie een verbinding van 54,00 mb/ps en ik ook ook als ie een speedtest doet op:
www.speedtest.nl/ dan heeft ie een download snelheid van 600kb/ps net zoals beneden
Met een kleine verschil van 20 kb/ps dan ma dan nog der is bijna geen verlies en meestal heeft mijn pa zelfs nog een betere verbinding ook nog dan mijn
Ma wat is het merk van je router dan?
O ja dat antennetje aandraaien kan ook best wel wat schelen dat had ik ook eens toen zat ie er niet goed ingedreeën en toen had ik ook steeds geen goede/vaste verbinding
Dan moet het toch ergens aan de instellingen liggen. Zoiezo, een lage verbinding hoort toch ook te werken? Ik heb trouwens gisteren wat lopen klooien en toen had ik een goede verbinding. Onze situatie:
Ik denk dat ik al weet waar het aan ligt. Ik had boven dus 2 ontvangers staan, de originele en een andere (sterkere). Wat bleek nu? De sterkere had wel ontvangst, de originele (die dus bij het pakket hoorde) niet. Als ik dan de software installeerde van de originele, maakte ie contact via de andere zender en dat klikte dus niet. Ons pakket is nl. de KPN experia box en die gaat uit van maar 2 ontvangers, waarbij ik er maar een van gebruikte die geen bereik had. De software werd dus onvolledig geïnstalleerd en internet werkte dus niet...