Hoi, ik heb sinds kort een computer op mn kamer, alleen werkt het draadloze internet niet. Ik krijg dan een niet volledige verbinding en kan dus ook niet het internet op. Heeft iemand hier ervaring mee? (het ligt niet aan de afstand van de zender en ontvanger)
Erik, dat moet je alleen opgeven als je een MAC adres filter hebt, en dat staat niet standaard aan bij de meeste routers. Het is ook een "beveiliging" die erg makkelijk te bypassen is.
Op mijn computer zit een aansluiting voor draadloos internet, standaard ingebouwd. Daarop staat een draadloze ontvanger aangesloten (extra sterke). Verder heb ik via de USB nog een andere ontvanger aangesloten. Onze computer staat op de 2e verdieping, maar ik heb gewoon verbindingstreepjes. Ik kan wel verbinding maken, alleen heb je dan slechte verbinding waarbij nix werkt.
Ook handig om erbij te zeggen. We hebben dus een KPN experia box, als de software die box opzoekt, kan tie 'm niet vinden.....
P.S. Als verbinding krijg ik dan zo'n geel driehoekje over het verbindingstekentje te staan....
Heb je je router niet ook ingesteld met een WEP sleutel? Dan kan die geen verbinding maken als je in je computer bij de instellingen van de verbinding niet dezelfde WEP sleutel opgeeft..
Bij sommige routers staat het wireless standaard uitgeschakeld, en die moet je aanzetten met een bekabelde verbinding..
Controleer ook eens of je draadloze verbinding wel eens is ingeschakeld..
De router heeft alleen een WPA - nogwattes sleutel en die heb ik gewoon ingevoerd toen tie ernaar vroeg.
We hebben thuis ook bekabelde verbinding maareh hoe moet je dat dan aanzetten, want ik begrijp je "aanzetten" niet helemaal....:P