Oi oi,

Ivm wat drukte, voorbereidingen en andere intresses kom ik er niet aan toe om op dit moment verder te werken met mijn PHP handleiding met hetzelfde enthousiastme als ik ermee begonnen ben. Toen bedacht ik mij opeens... hey... we zijn een community! Zulke dingen kan je leuk samen doen!

Krachten, kennis, tijd en ervaringen delen om samen andere te helpen. Dat klinkt als een PHPHulp project!

Dus... Ik heb hier een handleiding staan welke ik voor een groot gedeelte al in elkaar gezet heb. Nu zou het leuk zijn als ieder van jullie kleine stukjes verder afmaakt. Vertellen hoe een post in elkaar zit. Hoe een array werkt, wat een sessie doet of wat niet meer.

Ik zie je al denken... juist... zulke info staat ook in onze database hier op PHPHulp. De bedoeling van mijn handleiding is echter dat het oppervlakkiger blijft. Het is echt bedoeld voor de mensen die dus nog geen PHP ervaring hebben. Maar als je al eerder een stukje geschreven heb kunnen we die natuurlijk gewoon gebruiken.

Dus, leef je uit, laat je ideeën, suggesties en stukjes tekst gewoon los in dit topic dan zet ik ze erbij. Iedereen is vrij om mijn of andere teksten natuurlijk te verbeteren :).

Oi! We hebben nu een WIKI draaien met de handleiding. Deze vind je hier.
het stukje van $_POST kwam van mij.
is dat goed zo'n dingen? of moet het nog uitgebreider?
Ik heb je stukje even tussen <pre/> gezet en de code iets consistenter gemaakt. Zo maakte je bijvoorbeeld gebruik van 2 soorten comments, heb ik verandert naar 1. Ook heb ik de indenting wat kloppender gemaakt en ben ik uitgegaan van de Zend standaard (naja, ongeveer) wat betreft haakjes, wat naar mijn mening overzichtelijker is.

En ik heb een && naar een || veranderd.

En ik heb nog wat opmerkingen geplaatst betreffende de for-lus...
Iedereen is zelf stukjes code aan het schrijven terwijl ik die allang gemaakt had. Dat stukje foreach maakt het voor beginners alleen maar ingewikkeld en een voorbeeld waar gewerkt word met $i is ook niet echt duidelijker :P. De andere voorbeelden vind ik wel erg creatief :P.

Nouja, we zullen zien waar dit eindigd :).
Is het misschien handig om een bepaalde indeling aan onderwerpen te bedenken? Dan is het ook makkelijker in te vullen/aan te vullen?
Als iemand het leuk vind, ga je gang :). Zo niet dan zal ik vanavond wel even een indeling maken.
Misschien is het handig om eerst even de boel op te knippen in verschillende onderwerpen. Anders heb je straks slechts 1 onderwerp, php, wat zo'n beetje alles over php bevat. Dat is niet handig lezen, om het voorzichtig uit te drukken.
Hmm, iets als inleiding, de eerste stapjes en dan per onderdeel ofzo.
Dit vind ik echt wel een leuk idee, alleen is mijn informatie beperkt, maar ik zal zien wat ik kan doen.

Reageren