Ik denk ik open eens een echt koffiehoek Topic. Ik was benieuwd wat jullie deze weken allemaal doen (en wat jullie nu doen)....

Want ik zit de hele dag maar tv-series kijken... best saai na een tijdje
Ik heb 2 jaar voor m'n eigen bedrijf gewerkt en werk nu intern bij een bedrijf als lead developer c.q. projectleider. Dus ik heb alleen een directeur boven me,, een groep designers naast me, en ik ben de enige die beslissingen neemt wat betreft de website en webapplicaties. Alles wat er wordt ontwikkeld is voor ons bedrijf zelf en niet voor verkoop aan derden.

Om je vraag nog te beantwoorden: ik werk dus hier niet voor mezelf maar heb dus een heel mooie permanente functie in een snelgroeiend ICT bedrijf.
Maar jij hebt gene opleiding/diploma, omdat je uit 88 bent: dus 17/18 en doet wvo dus nu 5e. dus dan lijkt het niet.

Dus hoe kom je daar?
VWO diploma

Hoe ik daar ben gekomen: in eerste instantie contacten leggen door te netwerken en initiatief te tonen, en vervolgens door te laten zien dat ik het kon doormiddel van een soort pitch en een conceptontwikkeling begin 2006.
Kijk dan kom je ergens, Ikke heb weinig websites/scripts gemaakt, terwijl ik wel veel weet. Dit is omdat ik weinig contacten heb met mensen die die dingen willen. (of iniciatief toon dat ik dat wil maken). Dus dan zit ik op een zondag avond op een forum vragen te beantwoorden ipv dingen uit te denken/maken voor mensen. ;'(

offtopic (wou ik zeggen, maar is al koffiehoek dus maakt niks uit)
Jij bent Anti-koffiehoek wat doe je dan hier... Ik vind het juist ene leuk ontspannend gedeelte..
Nou, dat Anti-Koffiehoek staat er meer omdat er soms 4 Koffiehoek-topics in de lijst van laatste topics staan, en dat is soms ietwat te veel, snap je :D ?
Enne, je kunt zelf ook dingen maken. Bijvoorbeeld classes voor dingen waar we nog niks voor hebben. Ik maak zo ontzettend veel dat ik hier wil toevoegen maar ik mag het gewoon niet omdat het deels bedrijfseigendom is.
Ik... Gewoon reageren, zeggen dat ik een opleiding ga doen in de it. *wat wel zo is*
Zelfs met 'alleen maar' VMBO werk ik in bedrijf dat mooie namen op haar portfolio heeft staan en die erop komen te staan (ik noem maar wat: BLVD, italie magazine, ontspanje, casio, stuff magazine).

Gelukkig ben ik gezegend met een vlotte babbel, een goede kennis van PHP en hele sociale vaardigheden.

Nee ff zonder gekkigheid, Zim... Gewoon lekker gaan freelancen (als je echt iets kan heb ik misschien een leuk projectje voor je) en daarna kijken wat je wilt, misschien vind je eigen baas toch relaxter. Ik ben erachter gekomen dat ik nogal laks ben naar klanten, freelance. Ik heb gekozen voor een bedrijf. Ik vermaak me uitstekend, ik ben 2de programmeur (van 2). Verantwoordelijk voor een groot nieuwsbriefsysteem en de website www.annavilla.nl(nog niet online). Daarnaast hebben ze liever dat ik fulltime bij hun kom werken dan dat ik naar school ga.
Bij de sollicitatie had ie het al gelijk over vrijstelling van stage (over 3 jaar) dus dat belooft wat.

dus gast, Grijp kans solliciteer, solliciteer. (hierbij refereer ik nogmaals naar het phpfreakz.nl vacature forum * ja ik weet wat jullie van pfz vinden, dus ssssht! *.) Kijk is op www.freelance.nl, daar komen ook wel wat leuke dingen langs. Succes
Hmm ik weet het niet. Je moet natuurlijk niet lang op hetzelfde punt blijven hangen, en dat is dan wel het gevaar. Natuurlijk hangt dat ook weer af van ambitie en communicatievaardigheden.

Ik heb ja gezegd tegen dit alles omdat dit qua functie, verantwoordelijkheden en inkomsten een stuk boven het gemiddelde 'carrière maken' staat.
Eigen bedrijf, nooit stilzitten, altijd werken...enige verschil met deze weken t.o.v. andere is dat ik ff vrij ben van m'n avondopleiding :)

Zim: Zonde van je tijd joh :D
Ikke vind het nooit zo leuk om zelf iets voor te doen. en als ik dat vind wil ik graag meer weten over de mensen waarvoor ik iets moet doen.

Maar informeer me mar op wat je hebt Jason, ik ben benieuwd (ik hem me msn, (en dat erik ook ;))

Reageren