LLoo phpers,

Ik had jullie graag es gevraagd waar jullie al je php ervaring gehaalt hebben , ikzelf ken nl niet veel php.
Dus ik had graag eens geweten hoe jullie het allemaal leerden....
Boek: PHP5 in 10 Minuten.
Maar dat is echt pure basis.
Nadien begin je gewoon zelf, je kijkt hier op PHPHulp, naar scripts van andere.
Het meeste leer je gewoon zelf ;-)!
Ooit begonnen met het bekijken van wat scriptjes online, en het aanpassen ervan.

Toen weer wat meer aangekloot.

SQL heb ik van allemaal Engelse sites en PostgreSQL en MySQL documentaties.

PHP 5 OOP van PHP.net i.c.m. wat ik al wist van OOP PHP 4.
In mijn geval ben ik lang geleden begonnen met C en later C++. Internet was er toen nog niet (grin) dus boeken, boeken en nog eens boeken.

Wat ik toen nog niet wist was dat C een heel goede basis is om strak te leren programmeren. Talen zoals Java, JavaScript en PHP hebben een syntax die sterk lijkt op C en C++, maar zijn veel minder streng.

PHP doe ik nu een jaar of drie en heb ik geleerd door een combinatie van lezen, surfen en hier op het forum rondhangen.
zelf, eerst scripts zoeken en wijzigen, daarna zelf proberen te schrijven!

Volgens mijn doen weinig mensen het zo, maar ik leer meestal alles mezelf vind ik handiger.Ik heb later ook een boek gekocht, maar die leen ik steeds uit aan vrienden...
Leuk ik ben van plan om een boek te kopen waarbij ik de volledig basis kan leren ik kan nu wel werken enzo en ik kan al goed scriptjes bewerken en kleine scriptjes maken maar ik zou graag eerst eens goed de grondbasis leren heeft er iemand een idee voor een boek waarbij het egt een plezier is om php te leren?
Je moet eens op deze site rondkijken naar de reviews van boeken.

Verder geef ik jou en everyone else de tip om ook al zo snel mogelijk een beetje goed SQL te leren. Daar wordt je gewoon echt een betere programmeur van. En het is niet dat SQL nou zo moeilijk is.
mysql kan ik al een stukje ;)
maar ik wil me nu verdiepen in het php zelf:D
Ja je moet natuurlijk ook eerst PHP een beetje goed onder de knie krijgen, maar ga daarna in ieder geval een stuk verder met SQL, want dat vergeten 99% van de PHP programmeurs, en dat is heel zonde. En dan bedoel ik de taal SQL en niet het systeem MySQL.
Ik twijfel tussen boeken iemand een egte aanrader om alle basis te leren?
ik heb nooit een boek gebruikt

ik heb hier en daar scripts en tuts van het net geplukt en ben gaan proberen.

ben zelf dingen proberen te maken en op te lossen

als ik er niet uit kwam poste ik het forums zoals phphulp.nl en dan kwam je er samen wel uit.

Alles wat ik dus kan heb ik zelf geleerd of geleerd van anderen

Reageren