Hallow,

Ik zit nu al jaaren in de strijd met m'n pa..
Hij wil er maar niet aan denken op poorten open te zetten....

Ik hoor van verschilende mensen dat via poort 80 niet eens hackers naar binnen kunne koomen...
Maar m'n pa luisterd weert niet..

Weet iemand mischien een site waar ik de poort nummer in kan voeren en dat er komt te staan als het wel of niet hackerveilig is?

Er bestaan namelijk ook firewalls voor gameservers.. Die sluiten de poort en als er iemand je server joint op het spel dan gaat de poort tijdelijk open en geeft de informatie die de gamer nodig heeft..

Edit:
Zijn er ook mischien gratis firewalls die hackers tegenhouden en mensen die je site willen zien toelaten?
Vraagje: Waarom zou je extra poorten willen open zetten?

Maar gezien het feit dat je blijkbaar over internet beschikt, staat er minimaal 1 poort open. Het zou mij niet verbazen dat je tevens email hebt, en er dus nóg een poort open staat...
Is Zone alarm niet gratis? Kweet niet zeker,.. moet je ffies checken
als je alleen poort 80 en poort 21 openzet is er niks aan de hand

80 webserver
21 ftp server
Zim schreef op 07.08.2006 22:02
Is Zone alarm niet gratis? Kweet niet zeker,.. moet je ffies checken

er is inderdaad een versie van zonealarm gratis

en je hebt altijd de windows firewall nog
Poorten maken niks uit. Al staan al je poorten open... boeiend. Het gaat om de services die achter die poorten zitten.
@Frank, dat is voor uitgaand verkeer, voor ingaand verkeer zijn alle poorten hier gesloten.
Arjan Kapteijn schreef op 07.08.2006 22:05
Poorten maken niks uit. Al staan al je poorten open... boeiend. Het gaat om de services die achter die poorten zitten.

als alle uitgaande poorten openstaan maakt dat niet uit.
maal als alle inkomende poorten ook open staan dan is dat volgens mij niet echt zo veilig
ik heb nu Windows Firewall..

Daar heb ik poort 80 in de lijst met uitzonderingen gezet.. nu kan ik wel gewoon via een netwerk PC op m'n site koomen als die firewall aan staat op deze PC..

Als ik nou bijv. 7778 (game poort) open zet en die er ook in druk.. zou die dan denk je ook beveiligd zijn?
Het potentiële beveiligingslek zit hem niet in welke poorten je wel/niet doorlaat, maar in de software die daarachter het verkeer van die poorten afvangt. Mogelijke situaties:

1) Stel, je webserversoftware Apache heeft een enorm beveilingslek, en je hebt poort 80 open staan, waardoor de hele wereld op jouw webserver kan komen. Een hacker uit Amerika, of Denemarken voor mij part kan dan het lek in Apache uitbuiten en in het ergste geval controle over je computer nemen (en dan software installeren)

2) Er zit vervelende software op je computer, en je computer is deel van een drone-netwerk daardoor. Als de poort die dat stukje software gebruikt om instructies te ontvangen dicht zit, is er nog niet veel aan de hand, maar anders... naja, dat hoor je hier en daar wel.

En meestal wordt alleen het binnenkomende verkeer op poorten geblokkeerd door routers, niet het uitgaande. Vandaar dat je dus wel kan internetten, jouw computer begint immers de connectie, maar dat anderen niet jouw server kunnen bezoeken (anderen beginnen de connectie, van buitenaf dus)
google maar is voor een tool dat pcscanner.exe heet dat checkt welke poorten je open hebt staan schrik niet dat zijn er zoie zo 5 als je teminste windows draait.

maar deze poorten gaan naar buiten soms als je bijv Torrents gebruikt staan er ook een aantal poorten open maar dat kun je makkelijk configen in je router. Gewoon niet te bang wezen. Ik heb geen router (Ik verafschuw die dingen) geen firewall en mijn server leeft nog steeds. :D

PS: Via poort 80 is het wel mogelijk om in je pc te kijken ;)

greetz

Reageren