Hallow,

Ik zit nu al jaaren in de strijd met m'n pa..
Hij wil er maar niet aan denken op poorten open te zetten....

Ik hoor van verschilende mensen dat via poort 80 niet eens hackers naar binnen kunne koomen...
Maar m'n pa luisterd weert niet..

Weet iemand mischien een site waar ik de poort nummer in kan voeren en dat er komt te staan als het wel of niet hackerveilig is?

Er bestaan namelijk ook firewalls voor gameservers.. Die sluiten de poort en als er iemand je server joint op het spel dan gaat de poort tijdelijk open en geeft de informatie die de gamer nodig heeft..

Edit:
Zijn er ook mischien gratis firewalls die hackers tegenhouden en mensen die je site willen zien toelaten?
In zekere zin heeft je pa gelijk. Wat je niet openzet aan services wordt ook niet gehacked. Tenzij je je aardig verdiept hebt in de meest common beveiligingslekken in je httpd server zou ik durven stellen dat een aanzienlijk deel van de testservers van apache onder windows een aardig lek zit wat zou kunnen leiden tot een total loss (een process met administrator rechten).

Edit: en dus: zet een testserver niet open aan de rest van de wereld

Dus, tenzij je goeden reden hebt om 'm wel open te zetten is de redenatie: wat je wereldwijd maakt wordt ook niet gehacked een goede policy.

Ik hoor van verschilende mensen dat via poort 80 niet eens hackers naar binnen kunne koomen...

Achter poort 80 zit veelal een HTTP server. Dat het poort nummer 80 zegt natuurlijk niets, het had net zo goed nummer 79 kunnen zijn, ware het niet dat port 80 veel gebruikt wordt voor het HTTP protocol. En ergens langs die weg valt er genoeg te hacken over port 80.

Dus dat wat je van verschillende mensen hebt gehoord moet je nog maar eens nalezen, ik zou het bij deze willen verwijzen naar het land der fabeltjes.

PS: Via poort 80 is het wel mogelijk om in je pc te kijken ;)

Is natuurlijk weer een hele rare uitspraak, ik zou burner ook willen verzoeken is beter zijn huiswerk te doen voor rare uitspraken te doen: want poort 80 is een nummer waarop een stukje software als een HTTP server antwoorden geeft. Vaak is dit zeer beperkt: omdat die enkel bepaalde bestanden en commando's accepteerd, die jij hebt aangegeven.

De stront komt alleen veel bij het gebruik van scripttalen, als PHP. Bij onvolkomendheden in de code kan er een 'onveiligheid' ontstaan, die uiteindelijk kan worden uitgebuit.

Reageren