Zondag ga ik LAN gamen met 3 anderen, maar nou is mijn vraag, hoe sluit ik de kabels aan en hoe laat ik het werken?

We hebben 4 kabels, een router en natuurlijk 4 pc's. (zie plaatje voor opstelling).
http://img56.imageshack.us/img56/9041/opstellingho4.jpg

wel zoals je al toonde
je steek je router in het stopcontact
en je verbind alle pc ermee en als de pc je router herkennen laat je een pc draaien als server en dan kun je allemaal die server joinen:D
Zo simpel is het:D
allemaal dezelfde netwerkgroep gebruiken is ook aan te raden.. het wil soms nogal eens gebeuren dat iemand jou server niet "ziet"
Belangrijk is dat de DHCP server in je router aan staat (meestal standaard).

En op de PC's even het IP adres vernieuwen:
start > uitvoeren
typ: cmd
typ in de DOS prompt: ipconfig /renew
dus de router aansluiten, kabels erin, en dat zou het moeten zijn?

Spel opstarten, server maken en joinen. En dezelfde netwerk groep hoe doe je dat dan? is dat de naam van je pc veranderen?
Werkgroepnaam kan je opgeven bij de wizard voor netwerkinstelen, dit is een must voor file-sharing alleen het hoeft niet persee voor elke game.. alleen ik heb er in het verleden wel problemen mee gehad..
hmm oke
ik had namelijk op internet gevonden dat je de kabels moest aansluiten en dat je dan de wizard voor het maken van een thuisnetwerk moest doen.

Idd, zoals Leo zegt is het makkelijk de Wizard netwerkinstellen te gebruiken, maar misschien is dat niet eens nodig...

Hou ook even rekening met de ingebouwde firewall in windows.
die kan je toch gewoon uitzetten? Of moet je het spel toelaten ofzo?
Als je met zijn vieren op een router zit zonder verbinding met internet kun je die gewoon uitzetten ja.

[edit]
Als je tenminste weet dat je geen spyware op die pc's hebt ;-)
[/edit]
ja ik denk haast wel dat ik geen spyware hebt. Ik defragmenteer mijn schijven, en doe alle spyware, adware, virus scanners die ik heb een keer draaien. Dat moet wel genoeg zijn.

Reageren