Zondag ga ik LAN gamen met 3 anderen, maar nou is mijn vraag, hoe sluit ik de kabels aan en hoe laat ik het werken?

We hebben 4 kabels, een router en natuurlijk 4 pc's. (zie plaatje voor opstelling).
http://img56.imageshack.us/img56/9041/opstellingho4.jpg

nou we zoude dus vandaag gaan Lannen, maar we hebben een probleem. We hebben alle 4 de pc's aangelsoten op de router en alle lampjes op de router werken. Alleen 3 pc's werken helemaal perfect als we een server maken (dus 3 mensen kunnen joinen). Bij de 4de pc zit de LAN kabel er ook in, maar hij kan niet joinen en ook de server niet zien.

De 4de pc heeft ook geen ip adres en al die andere dingen (DNS, Gateway, etc). Als ik naar uivoeren --> cmd --> ipconfig, dan krijg ik niets te zien.

Ik zou het echt niet meer weten wat ik moet doen, ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Is het TCP/IP protocol geinstalleerd? Staat de verbinding in de lijst van netwerk verbindingen?
Er staat een verbinding in de lijst netwerkverbindingen met de naam '1394-verbinding'. Het is wel een netwerkkaart. Het rare is ook, we hebben een kabel van 100mbps erin gestopt en hij geeft als status aan dat het een snelheid heeft van 400mbps.
1394 is volgens mij USB en de doorvoer snelheid van USB is 480 mbps dus mss kan het wel kloppen.
1394 = Firewire, dat gaat fiziek dus ook niet passen. Staan er geen andere verbindingen bij? Maak eens een screenshot van het apparaatbeheer.
1394 is idd firewire met een snelheid van 400 en geen gegeven als ip adres.

Als er geen andere verbindingen bij staan is je netwerk kaart kappot, geen stuurprograama aanwezig of hij is niet aangesloten op je moederbord.
we hebben het net alles afgekoppeld en het was zeer gaaf. We weten nou ook wat het probleem was. We hadden een driver niet geinstalleert die op de moederbordcd stond.
ruud schreef op 13.08.2006 19:48
we hebben het net alles afgekoppeld en het was zeer gaaf. We weten nou ook wat het probleem was. We hadden een driver niet geinstalleert die op de moederbordcd stond.

altijd als eerste kijken of de lampjes branden bij de computer
ja alles branden dus wel. De pc gaf aan dat alles het deed, dus wij snapte er ook al niets van. Totdat mijn neefje ging kijken of alles wel geinstalleert was op de pc (alle hardware). En toen hadden we het gevonden.

Reageren