Ik denk dat de titel te lang is dus heir is hij: input waarvan tekst weggaat als je erop klikt

Ik zie wel eens op websites zon input veld met daarin bijvoorbeeld:
<form>
<input type="text" value="username" />
<input type="password" value="password" />
<input type="submit" />
</form>

En als je dan op het velt username klikt, dan gaat die tekst weg. Heeft iemand toevallig de code daarvan? Of laatst nog een site gezien waar het op is?

Alvast bedankt,
Dus dit werkt niet:
<input type="text"     value="Gebruikersnaam" onBlur="if (this.value==\'\') { this.value=\'Gebruikersnaam\' }" onFocus="if (this.value==\'Gebruikersnaam\') { this.value=\'\'; }" />
<input type="password" value="Wachtwoord" onBlur="if (this.value==\'\') { this.value=\'Wachtwoord\' }"  onFocus="if (this.value==\'Wachtwoord\') { this.value=\'\'; }" /> 

En dit werkt wel:

<input type="text" class="text" size="14"   value="Gebruikersnaam" onFocus="if (this.value=='Gebruikersnaam') { this.value=''; }"  name="user" onBlur="if (this.value=='') { this.value='Gebruikersnaam' }" />
<input type="password" class="text" size="12" value="wachtwoord" onfocus="if(this.value=='wachtwoord'){this.value=''}" onblur="if(this.value==''){this.value='wachtwoord'}"   name="pass" />

Ach het zal wel een of andere syntax fout zijn geen zin meer om het uit te zoeken:-)
In die netwerk doe jij \'\' terwijl dat gewoon '' moet zijn
ja dat is omdat ik het echo :

echo '';

Reageren