ik heb de mogelijkheid om tekiezen uit linux of windows hosting,
wat raden jullie mij aan
linux is stabieler, en als je php en mysql gaat doen dan raad ik je ook linux aan.. want php op windows is een beetje nep :)
Haha beetje nep?
Leg dat eens uit Meneertje Admin :P
nou, windows is gewoon bedoeld voor asp en andere microsoft crap

ik bedoel, als windows zo goed was, wrm draait hotmail er dan niet op?
Als jij zelf een taal hebt ontwikkeld, maar er is ook nog een andere taal die het evengoed doet op je OS, dan gebruik je toch je eigen ofniet?
linux heeft php niet ontwikkeld als je dat bedoelt :) en als je het over microsoft hebt, die moet idd zun eigen gebruiken want php hoort niet op windows als je het professioneel wil gaan gebruiken..
Wanneer je gaat kijken naar de mogelijkheden op beide systemen, kom je in de richting van linux beter uit. Het grootste verschil zit hem in de GUI. Die zuipt ook resources weg. Bij linux kan je die uit zetten. Bij windows wordt dat lastig naar mijn weten. En het verhaal dat het niet gemakkelijk te gebruiken is, dat linux? probeer eens ClarkConnect of zo, Server Optimized Linux wil ook goed werken. Bovendien is windows-hosting duur in aanschaf, onderhoud, en heb je hogere systeemeisen. Ik heb ook wel ervaring met php en windows, maar wanneer je al kijkt hoe de taal is opgebouwd kun je al zien dat hij beter draait onder unix. (linux is een unix based OS, tnx Linus) Kijk maar naar de commando's voor filehandling om maar een voorbeeld te noemen. Ga gvd voor linux, kost geen geld, en bespaart je een hoop gekloot met Microsoft support en msdn.
Draait hotmail op Linux?
Lache :P
Ze hebben zelf geen vertrouwen in hun eigen stuff, LoL :)
nee, hotmail draait niet op linux
een aantal jaren geleden toen hotmail nog niet van MS was draaide het op BSD machines, toen microsoft het overgenomen heeft hebben ze geprobeerd dat over te zetten naar windows (nt 4 servers)
dat wilde totaal niet lukken, een tijdje daarna is windows 2000 uitgekomen en toen hebben ze het nog een keer geprobeerd
eerst alle webservers omzetten (dat ging wel alleen hadden ze opeens 3x zoveel servers nodig)
alleen de dns servers kregen ze niet over, dus voor de dns werd er nogsteeds bsd gebruikt

toen hebben ze tot 3x toe geprobeerd om over te stappen naar windows, en de laatste keer is het eindelijk gelukt
dus inmiddels draait hotmail volledig op windows

microsoft.com daarentegen draait wel gedeeltelijk op linux, de pagina's worden gegenereert op windows servers en daarna word de pagina in de cache van een linux bak gegooid die het dan weer aan je laat zien
Volgens mij weet windows zelf niet wat het best is:D.
maar nu ik zou voor php op linux gaan en voor asp op windows.
Eigenlijk MOGEN ze geeneens iets van de concurrent gebruiken. Omdat het lijkt of hun product niet goed is. En dat wekt geen vertrouwen bij klanten

Reageren