dat is weer een vooroordeel, als je een windows server gewoon goed beschermd, kun je hem niet zomaar hacken(zet er bijvoordbeeld maar een bakkie voor met linux die dient als firewall, dan draait de webhost nog steeds op windows server maar wordt beveiligd door een linux bak)
Rick, hoe weet je dat dan?! want ik heb ooit eens gelezen dat ze op linux draaien, was anderhalf jaar terug ofzo dat ik dat gelezen heb.. :)
Toen MS overgenomen heeft speelde dit verhaal, toen werd het nieuws ook overal verspreid, of het op dit moment nog steeds zo is dat weet ik niet (dit is van het begin van hotmail namelijk)
Het zou best kunnen dat het tegenwoordig op linux draait.
Linux is echt wel't beste :-) stabieler, sneller,... en veiliger, een windows server wordt zo gehackt :^p
Stabieler: ja
Sneller: ja
Veiliger: afhankelijk van de admin
Uiteindelijk zijn het beide beste producten; en het hangt maar net van je toepassing af wat het beste uitkomt. Windows is ook best stabiel met de server (NT 4/2000/2003) versies. Voor beide systemen geld dat het van de systeembeheerder afhangt hoe het loopt en hoe stabiel hij het maakt.
Ieder zijn smaak.
Nou is het zo dat de massale webhosting bakken over het algemeen onder linux draaien omdat het gratis is, en makkelijk aan te passen; via de commandline achtige structuren en vele rijke scripttalen zijn de gratis servers makkelijk aan elkaar te knopen. De linux omgeving leent zich dus erg voor webhosting.
Dingen als snelheid en stabiliteit van dusdanig veel factoren anders dan je operating system afhankelijk dan je hier gewoon niet te veel waarde aan moet hechten.