He, ik probeer een computer samen te stellen en hou heel erg van videospelletjes zoals counter-strike. Is de 'Asus V9520 Magic T FX5200 128Mb AGP' videokaart wel een goede kaart om mee te gamen?
Hoi! Ik heb zelf ook een ASUS gfx kaart, om precies te zijn de ASUS V9560/TD, GeForce FX 5600 met 128 DDRAM geheugen.
Hele mooie kaart hoor, DirectX 9, zit zelfs ook nog Pixel Shader 2.0 op, alleen er is een bekende fout met deze chipset, waar ik pas ook last van ondervond, en dat is het volgende:
Je zit midden in een hoog grafisch 3D spel, VLOEPS! monitor in standby modus, en je geluid lijkt nergens meer op, met als gevolg dat je je pc opnieuw moet opstarten. Zeer frustrerend dus.
Nou was het bij mij nog extra vervelend omdat ik midden in een LAN party zat dus heb ik mijn oude kaart erin moeten zetten.
Maar sinds dien ben ik het vertrouwen in de ASUS gfx kaartjes een beetje kwijt, omdat er ook heel veel over op internet staat.
Het hangt er natuurlijk van af hoeveel geld je aan een kaart wilt gaan besteden, maar ik zou kiezen voor een ATI Radeon. Een PRO is natuurlijk altijd leuk meegenomen en 128 MB is ook niet verkeerd.
Als jij zegt hoeveel geld je er aan wilt gaan besteden dan zoek ik een goede kaart voor je op :P
Op mijn kaart zit een DVI aansluiting en een TV-out
en er zat ook nog een DVI-to-VGA converter op dus je kan 2 monitors erop aansluiten en ook een TV via de TV-out.
Edit: Als je een 256 MB gfx kaart hebt betekend het nog niet dat je mooi spelletjes kan spelen :P
Het hangt er vanaf welke chipset je hebt, welke opties er nog verder op je kaart zitten, etc..
Maar de maar de GeForce FX 5900 is volgens mij wel vet relaxes.
He, ik probeer een computer samen te stellen en hou heel erg van videospelletjes zoals counter-strike. Is de 'Asus V9520 Magic T FX5200 128Mb AGP' videokaart wel een goede kaart om mee te gamen?
Voor counterstrike is die kaart meer dan genoeg, maar wil je nog andere spellen gaan spelen (Zoals Halflife 2 ) Ik heb mijn kaart bv gekocht om alvast vooruit te kijken op de "machtige" spellen die binnekort komen :)