Ik ben me aan het oriënteren op een notebook. Ik ben een beetje fan geworden van de MacBook maar nu wil ik graag even van jullie horen waarom nou wel een Mac en waarom nou wel niet. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik ga het notebook vooral gebruiken voor grafische doeleinden, beetje programmeren en "normaal" gebruik. Spelletjes spelen is geen pré. Lekker kunnen 3d tekenen e.d. weer wel.
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties! Laat maar komen die opmerkingen!
ik ben ook opzoek naar een notebook, ik heb zelf ook veel moeite om de knoop door te hakken om definitief over te stappen op mac, (mac os x lijkt me geweldig ben erg unix fan) maar de macbook heeft wel een kleinscherm, voor de rest is het een mooi ding... en ik krijg studenten korting en als je hem haalt voor 7 oktober en je vult een formulier in krijg je 160 euro korting op een ipod!
Dus ik denk dat ik er maar 1 ga halen!
Ja, dat heb ik ook al gelezen. Opzich heb je geen ipod nodig als je een MacBook hebt...
Wat ik me ook vooral af vraag is hoe het met de programma's en de compatibaliteit is... Is het een hoop gezeur om alles uit te vogelen? En wat kost een gemiddeld programma als je het LEGAAL wil halen?
En... ook al krijg je 160 euro korting het is en blijft een berg geld vind ik! Al gaat ie dan natuurlijk ook wel een paar jaartjes mee!
najah ik draai veel linux en mac heeft ook een linux kernel dus linux software draait er ook allemaal op en is hoofdzakelijk gratis! het is wel iets meer uitzoeken maar dat vind ik niet erg.... maar mac heeft ook meer dan genoeg software die prima werkt ter vervanging van Windows
en als het echt niet bevalt kun je ook windows erop zetten dankzij de nieuwe processor van Intel!
Maar ik vind mac os X goed en daarom wil ik ook graag een mac! Het draait veel stabieler!
Sinds februari ben ik een Mac-gebruiker, eerst (tijdelijk) een iBook en toen een MacBook Pro. OSX was voor mij een openbarig, werkt gewoon heerlijk.
Verder zijn de Wifi- en bluetooth-verbindingen uitermate stabiel waardoor het eenvoudig, en betrouwbaar, is om mijn data op zowel mijn telefoon als mijn laptop met elkaar te synchroniseren als de boel te backuppen op iDisk ($ 100,- per jaar). Raak ik mijn telefoon en/of laptop kwijt, mijn belangrijkste data, contactgegevens en agenda zijn nog steeds beschikbaar. Nieuwe telefoon en/of laptop aanschaffen, synchroniseren en klaar is kees.
Met de MacBook kun je ook Windows installeren, daar heb ik echter geen ervaring mee.
Persoonlijk zou ik nu even wachten met de aanschaf van een Mac, ik zou wachten op OSX 10.5 Leopard. Of je moet de garantie krijgen dat je t.z.t. een gratis update krijgt.
Wat de verkrijgbare software betreft ben ik niet tegen onoverkomelijke problemen aangelopen. Ik gebruik m'n laptop voor PHP/MySQL/PostgreSQL-ontwikkelingen.
Oke, dat is al weer een hoop informatie. Is er iemand hier op phphulp die een mac heeft en veel tekent met Solid Works en/of Autodesk Inventor? Ik vind het nl belangrijk dat deze programma's soepel draaien op mijn aanstaande notbook.