Intel® Centrino® Mobiele Technologie met Intel® Pentium® M Processor 735 (1.70GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB)
256MB DDR2 533Mhz
40GB (5400rpm)
15,4" (39 cm) TFT WXGA (1280x800)
64MB Grafische kaart (gedeeld geheugen)
Niks mis mee, om windows een beetje draaiend te houden, kun je hem het beste toch ieder jaar herinstaleren.
Apple gooit er teveel onnodige zooi in. Want iemand die alleen al een 15" scherm wil. krijgt er direct een grafische kaart bij van 128 MB en een gig geheugen.
Waarom niet gewoon een 15" scherm, mer 512 geheugen en een grafische kaart van 64, of gewoon geen.
Of in ieder geval nog de keuze geven.
En nu even totaal offtopic, maar dit moet ik even kwijt.
2 pagina's eerder zag ik weer is zo'n ongelofelijk nuttige post. 2x inderdaad erin, en verder excact gelijk aan het topic er boven.
Waarom moeten dit soort mededelingen gedaan worden? Leuk als je het ergens mee eens bent, maar om het allemaal wat overzichtelijker te houden, kun je er op z'n minst wat nieuwe informatie bij zetten, of gewoon geen reactie geven.
En om even door te gaan op de reactie van frank van net.
Jah, ik heb beide machine's in mijn hand gehad. De ene is van mijn oom (De Dell). En deense kennissen van ons hebben beiden een Mac book pro.
Natuurlijk zit er verschil in die machine's. Maar waarom moet ik per cé een dual core processor nemen, als ik alleen maar een 15" scherm wil hebben.
Als ik goedkoper uit wil zijn, door een singelcore processor te nemen, en geen of een kleine grafische kaart, krijg je meteen weer zo'n scherm van 14" waarop je weer helemaal niks kunt lezen.
Een windows PC werkt perfect bij aanschaf, alleen hij versloft. Dit is met een herinstalatie zo weer op te lossen, maar kost toch weer tijd en kennis die niet iedereen heeft.
Een mac daaintegen blijft gewoon strak lopen, en je hebt niet dat hondsgezei* dat bij iedere wijziging je computer opnieuw opgestart moet worden, want daar krijg je bij windows toch ook de schurf* van.
Veel windows software draait niet op een MAC, maar daar zijn uitstekende vervangers voor, en als je geen goede vervanger kunt vinden, dan draai je even je windows virtueel, om toch goed door te kunnen werken.
Al met al zou ik best een apple willen hebben, maar dan moet ik wat meer vrijheid krijgen in het configureren van mijn MAC. Ik heb hier ook een PC staan, welke ik gewoon zelf ik elkaar heb gezet. Dan weet je wat erin zit, en je hebt er ook gewoon ingestopt wat nodig is. Als je wat meer nodig hebt, dan zet je dat erbei. Maar in een appletje gaat dat niet zomaar.
Ik kan niet met mijn appletje hier even naar de computerzaak in het dorp om er bijvoorbeeld geheugen bij te laten zetten. Hiervoor moet ik toch weer naar een apple-store, waar het weer duurder is.
Frank,
Verder had ik het over 600 euro, niet dollar. En ik neem aan dat mijn moeder ook bij die computer begint te klagen, want die klaagt nog over de Dell XPS van mijn broer.
Verder heeft apple erg leuke promotiefilmpjes gemaakt, deze zijn te vinden op:
http://www.apple.com/getamac/ads/
Hierin wordt windows niet echt afgekraakt, maar worden wel de postitieve kanten van de Mac belicht.
Dat van die virussen klinkt erg aantrekkelijk, en dat is het nu ook nog wel. Want als een virusmaker de keus heeft tussen 10 uur werk (relatief) voor 100 pc's of 20 uur werk van 15 mac's. Wat zou hij dan kiezen.
Als de verhoudingen straks anders gaan liggen (2 pc's --> 1 Mac, dus een verhouding van 1 op 3) Dan begint het ook interessant te worden voor de hackers om ook daar spyware e.d. voor te gaan schrijven. Dat is nu nog onvoorstelbaar voor veel mac-liefhebbers, maar reken maar dat dat gaat komen, als de mac's populairder worden.
Ik denk dat ik het hier maar bij moet laten, wat het is volgens mij wel een erg lange post geworden. Maar dan is nu ook meteen mijn mening duildeijk